望月小筑

小小地方,贴着海姑娘我喜欢的文章和帖子 此博客为海姑娘的个人好贴转摘博客
正文

中国美眉如何幽默地拒绝澳洲男生[转帖]

(2005-03-03 00:26:41) 下一个
男:can i buy you a drink?(我可以为你买一杯饮料吗?) 女:actually i"d rather have the money.(不如直接给我钱。)  男:can i have your name?(直译:我能有你的名字吗?) 女:why? don"t you already have one? (为什么?你不是已经有一个了 吗?)  男:i"m a photographer. i"ve been looking for a face like yours. (我是摄影师。我一直在寻找一张像你这样的脸。) 女:i"m a plastic surgeon. i"ve been looking for a face like  yours.(我是整形外科医生。我也一直在寻找一张像你这样的脸。)  男:is this seat empty?(直译:这个座位是空的吧?) 女:yes, and this one will be if you sit down.(是的,如果你坐下, 我的座位就是空的。)  男:haven"t i seen you some place before?(我好象以前在什么地方见过 你?) 女:yes. that"s why i don"t go there anymore.(是的。这就是为什么我不 再去那个地方的原因。)  男:will you go out with me this saturday?(这个星期六你想跟我出去 吗?) 女:sorry. i"m having a headache this weekend.(抱歉。这个周末我头 疼。)  男:i think i could make you very happy.(我想我能让你非常快乐。) 女:why? are you leaving?(是吗?你是说你要离开?) ----------------------------------------
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.