祐子的天空

以一颗感恩的心,铭记友人,亲人和相爱的人.无论花开花谢,我一样会珍惜.
正文

All my life

(2007-10-01 09:17:50) 下一个

            All my life

                             ----by youyou.81

             (present  to Miss Su moer)

 

One day,we were walking with laugh loud,

Along the beautiful path at thy sweet will.

In the sky there was the wind and cloud,

And flowers among the hill.

 

Remain dreamy love in my mind,

Let’s go to dreams and be flying.

Never mind in the rain,in the mist.so kind,

Thou’re forever in my heart staying.

 

One day,when we were as carve and old,

In a sad night,in May.

Dear,if I were gone in the cold,

Should recall my soul at “that day”.

 

Please keep in remembrance me,

In all my life,I only love thee.

 

 

那天,我们走上一条美丽的山路,

欢欣笑语荡漾.

天空有白云,有微风,

满山坡花儿香.

 

你的爱像梦一样留在我心里,

多想随梦飞翔.

任在雨中,雾中,你温柔安祥,

你永远在我心中淌漾.

 

也许有一天,某个五月的悲伤夜,

我们犹如古老的雕像.

亲爱的,我要走了,在这沧凉时分,

记得日后为我招魂,抚平忧伤.

 

请留存我的美好回忆,

我的一生,爱你,至上.

 

 

这首诗写好待发,却不巧电脑坏,

今日苏茉儿已离坛而去,甚是伤感..

仅以此诗送别.但愿日后伊能看见.

 

 

:1)这不是十四行诗;2)韵依照abab,cdcd,efef,gg.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论