个人资料
正文

[猜谜游戏]:送旁白去度假

(2007-12-16 22:51:43) 下一个
旁白要去度假,送些旧照作参考。先不说旁白要去哪儿,看谁能猜出来,奖品班长批准的只管跟旁白要。。。祝旁白玩的高兴,多多艳遇!

晨曦中爬到酒店楼顶鸟瞰小城, 差点成了笼中鸟, 被关在上面下不来。。。



在一个大作家常逗留的酒吧吃中饭,点了龙虾三明治,可我病得没胃口吃,就胡乱照相。带病开会,很不爽。。。




酒吧的板凳




桌子下的鸡在找我吃的残渣吗?小城满街常可闻鸡鸣。




街上的民居很有地方特色




圣诞节已过,装饰还未去掉,没有白雪的白色圣诞?




晚饭后散步路过甜品店




日落归帆 (1)这是第二次去时照的, 。。。跟我的心情一样




日落归帆 (2)这是第一次去时照的



祝大家节日愉快!!!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
wunderlust 回复 悄悄话 回复旁白的评论: Have you heard of the saying "Last Flight Out" specific for Key West? In my mind, that is all about max out every day of your life - 活著的每一天! You will see it on tee-shirts, store names, soveniours, etc in Key West. No wonder Key West attracts some of the most interesting people such as Tennessee Williams, Hemingway, and Henry Truman. Get a drink at Sloppy Joe's - it's a tourist thing to do but that was an old Hemingway hangout.
旁白 回复 悄悄话 Insider's Guide: Florida Keys ans Key West Ninth Edition
Page: 28
But our sunsets take center stage in the twilight hours.Key West even had a daily sunset celebration ceremony at Mallory Square.
If you are vigilant, you may see the green flash, a brilliant, emerald-colored spark of light that occasionally appears just as the sun melts into the sea. The rare sighting lasts only a second or less and has inspired legends the world over.

The Ghee-Whiz sunset Rating Chart
Score five points if the sun sets at all because that means you are alive.

add:
one point for preglow(reflection of sun and streaks across the water)
one point if you see the bottom of the sun touches the horizon
one point for an afterglow(the sky turns pastel colors)
one point for the company you keep while you are watching the sunset
score a bonus point if a sailboat , bird, or cloud moves in front of the sun as it sets sighting of the green flash is an automatic 10

I will see the green flash !!!!!!!
旁白 回复 悄悄话 多么绚丽多彩的落日。。。 谢谢~~~

愿你圣诞,新年快乐!

zt:许愿

佛说:我可以让你许一个愿。
我对佛说:让我所有的亲人们朋友们永远健康快乐!

佛说:只能四天!
我说:好,春天、夏天、秋天、冬天。

佛说:三天。
我说:好,昨天、今天、明天。

佛说:不行,两天。
我说:好,白天、黑天。

佛说:不行,就一天!
我说:好!

佛茫然问到:哪一天?
我说:活著的每一天!

佛哭了……说:以后你们天天健康快乐!
登录后才可评论.