正文

失业

(2007-01-20 12:41:54) 下一个

零七年一月,我又失业了。该来的都来了,该到底了吧?

一切都重新开始,一切都重来过,一切还都不晚,一切,一切,不是从零开始,更不是负的,我 --- 还 --- 有?真的还有不少财产 ? 清点一下:孩子,亲情,朋友,健康,阅历,教育,笑容,歌声,信心,勇气,爱,理解,温柔,等;更重要的是,神他自己,以及他加给我的所有恩典。

说实在的,我宁愿拥有神,以及他带给我的这一切,远胜过拥有亿万家产。

有了他,连失业都失得好美丽,且有恩典。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
jqq 回复 悄悄话 I am so sorry to hear that.

This is my first time visiting your blog, I admire your courage. I am not sure what kind of job you do, hope you will find another job soon.

In the meantime, you should be able to apply for Unemployment Insurance. It is not a lot of money, but it will help you in short term. And, also, you can apply for some financial aid if you want to change your major or get some kind of certification to help you get another job.

If you have any questions, pls. don't hestiate to ask.

Again, best wishes to you and your children.
登录后才可评论.