安然

随遇而安 顺其自然
个人资料
正文

一首悲伤情歌《抱我一会吧》

(2008-01-05 15:07:03) 下一个


瑞典Rednex乐队一首悲伤情歌《抱我一会吧》







Music: Hold Me For A While

Lyrics of Hold Me for a While:

Hold, hold me for a while
I know this won't last forever
So hold, hold me tonight
Before the morning takes you away

Hold, hold me for a while
I know this won't last forever
So hold, hold me tonight
Before the morning takes you away

What's that sparkle in your eyes?
Is it tears that I see?
Oh tomorrow you are gone
So tomorrow I'm alone
Short moments of time
We have left to share our love

Hold, hold me for a while
I know this won't last forever
So hold, hold me tonight
Before the morning takes you away

We're in each others arms
Soon we're miles apart
Can you imagine how I'll miss,
Your touch and your kiss?
Short moments of time
We have left to share our love

Hold, hold me for a while
I know this won't last forever
So hold, hold me tonight
Before the morning takes you away

Hold, hold me now,
From dusk all night to dawn
Save, save me now,
A short moment of time

Hold, hold me for a while
I know this won't last forever
So hold, hold me tonight
Before the morning takes you away

Takes you away


歌词翻译:

抱我一会儿吧
我知道,这样不会长久
所以今晚抱紧我吧
在明日清晨你走之前

是什么在你眼中闪耀着?
那是我看见的泪水吗?
明日你将会离开
那么明天我就要独自一人
这会是光阴的一刹那
让我们留下来分享我们的爱吧

我俩互相拥抱在怀中
但很快我我俩就要分手了
你能想像到,
我会多么想念你吗?
想着你的触摸,你的吻,
这会是光阴的一刹那
让我们留下来分享我们的爱吧

抱我一会儿吧
抱住我,从今晚的黄昏到黎明
救我,快来救救我
这会是光阴的一刹那





大家现在听到的是瑞典Rednex乐队演唱的《Hold Me For A While》。1994年,瑞典音乐人 Janne Ericsson在美国乡村挑选了4位会唱歌的美国人到瑞典组成了Rednex乐队,因为这几位歌手在户外工作,脖子被晒红,故称他们为 red neck, 谐音为Rednex。乐队主要是把美国乡村音乐和欧洲舞蹈音乐结合在一起,开创一个新领域。很多人把Rednex看成是美国乐队,其实他们所有的音乐都是瑞典人制作的,不过他们的目标是美国市场。这首伤感的《Hold Me For A Whole》歌曲是2000年出版的,演唱者的唱功很好。Rednex的这种慢节拍伤感歌曲很少,大部分歌曲是欢快的,舞曲风格的。



(By Lunamia收藏)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (11)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论