秋风袅袅

梦自蝉声起,诗从岁月凝。
个人资料
  • 博客访问:
正文

《凝视一张旧照片》

(2005-11-29 13:27:56) 下一个


 

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Study of a perhaps old photograph:
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^


Hands over feet
--a flower
between your knees
--sunlight perfectly
mixed with all
good books
can supply
!!

i draw carefully
a [ ] butterfly
& deeply a window [a
wishful door
in
to the heart
o
f
s-p-r-i-n-g

Paradise nearly
missed...

The joy)
to be
s
i
l
l
y is
all i know [ i won't
say i am the best]
a game the eyes
playing
with
time(

Men are really
strangely
silly some-
times & you know
what i'm talking about


::

z/z 11/28/05


《凝视一张旧照片》

手横在脚前
---一朵花
就在你的膝间
阳光美妙地
搀和着
一本好书能给予
的食粮

我细心地画了
一只[ ]蝴蝶
还有一扇深邃的窗[一道
希望之门
通向


心房

差点错过了
天堂。。。

那种)




的快活我知道
不过是游戏[我没说
我玩得最好]
眼光
嘻戏着
时光(

有时候人
很奇怪
很傻
你知道我
说的是啥

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
影云 回复 悄悄话




好!:)
登录后才可评论.