秋风袅袅

梦自蝉声起,诗从岁月凝。
个人资料
  • 博客访问:
正文

试译LTG:Realizing

(2005-07-17 20:33:32) 下一个

***

了解

我俩之间
不存在
陌生的河
就好像
血液中
没有
无名的
疑惑

不过

我的了解要
简单得多
好比你说你是
我的河水我的筏
我呼吸的
土壤

让我告诉你
宝贝
我们是水
我们是河
我们是
一体
流着汇着
汇着淌着
在血液的和声里
奔向
大海

是血液,我说的
没错


Realizing

that there is no
unnamable river
between us
as there is
no unspoken
doubt
in the sound
of blood
anyhow

my realization
is simple
as you call yourself
my water my raft
my breathing
earth

and I tell you
baby, we are
the water
we are
the river
we are one
flowing growing
glowing rushing
to the sea
in the beautiful sound
of blood

yes, I said it
blood


:: z.z.


http://talkskyland.com/dispbbs.asp?BoardID=46&replyID=11930&id=11930&skin=0


***
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.