Live like you are dying.

浪迹西洋 漂泊北美 差旅劳顿东南亚 九天揽月 五洋作鳖
个人资料
  • 博客访问:
正文

I hope you dance (lyrics)

(2007-03-02 09:12:51) 下一个

我希望你迎风起舞

I hope you never lose your sense of wonder

我希望你永远不会失去求知的心

You get your fill to eat, but always keep that hunger

纵然得到份内所需,也永存饥渴

May you never take one single breath for granted

但愿你不会把任何一次呼吸都视为理所当然

God forbid love ever leave you empty handed

上帝不会让你怀了爱依然两手空空

 

I hope you still feel small when you stand beside the ocean

我希望当你 站在海边,能感觉渺小

Whenever one door closes I hope one more opens

当一扇门关上,我希望能有另一扇为你开启

Promise me that you'll give faith a fighting chance

答应我,你会给信仰一个奋战的机会

And when you get the choice to sit it out or dance

而当你可以选择枯坐还是跳舞的时候

I hope you dance, I hope you dance

我希望你跳舞,我希望你跳舞

 

I hope you never fear those mountains in the distance

我希望你永远不会被远方的高山吓倒

Never settle for the path of least resistance

永远不会因畏难而选择捷径

Livin' might mean takin' chances, but they're worth takin'

生命也许意味着冒险,但是它们值得

Lovin' might be a mistake but it's worth makin'

爱也许意味着错误,但是它们也值得

Don't let some hell bent heart leave you bitter

千万不要让别人扭曲的心灵使自己苦涩

When you come close to selling out, reconsider

当你几近崩溃,也请重新考虑

Give the heavens above more than just a passing glance

抬头凝视天空,而不是随意一瞥

 

And when you get the choice to sit it out or dance,

而当你可以选择枯坐或是跳舞的时候

*I hope you dance

我希望你跳舞

(Time is a wheel in constant motion always)

时光如轮,转动不息

I hope you dance

我希望你跳舞

(Rolling us along)

(转动着我们向前行)

I hope you dance

我希望你跳舞

(Tell me who wants to look back on their youth and wonder)

(告诉我,谁愿意回首青春的时候才疑惑)

I hope you dance

我希望你跳舞

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.