个人资料
正文

今天是女儿的生日

(2013-04-29 22:23:37) 下一个

 



 

糟糕的是,我昨夜和一位同事加班至半夜, 竟然把这件重要的事忘记了! 唉, 人老了,暂时性记

忆遗失开始来临了!

 

上午睡个懒觉,起来,因为要看一下电脑, 检查了邮件,发现了女儿的一封来信! 这个宝贝女儿

最近天天在图书馆埋头写文章,临毕业不远了,学文学的好多文章要写. 都没时间和妈妈打电

话,我挺记挂她的, 但是又不能打扰她. 正惦记着, 她的信就来了,而且是生日的那一天!

 

Dear Mom and Dad:

Happily I have passed 21 years on this earth and am starting on the 22nd year of my life. I just

got back home from the library and prayed to God, the way I would want to start a new year

with :)

 

I'm filled with the utmost gratitude for having you as my parents. Even though you are no longer

together, as I would have wanted in a perfect world, I still love you both to the fullest and

without any reserve. I hope for the day to close faster, when I could sustain myself financially

and rid you of this burden. There are many things I would still want to improve about myself, but

these are things I owe to myself and no one else. What I am indebted to you both for is gratitude

and love.

 

Dear mom, thank you for your love. I think you must be tired to hear people praise you for hard

work. I know that you only worked hard for all the right reasons, and it is these reasons that sets

you apart. I know how generous and loving your heart is, that prompts you to do all things for

the right causes.

 

。。。

 

我的心里感叹说,这个小精灵, 她的生日,以往都是人家为她庆生送礼物,今天她自己在

图书馆写作业,却送了爸爸妈妈一封可爱的信作为生日礼物,老妈真是很意外哦!

 

我想起很多画面:小时候带她去画画儿,一到课间她就急着跑出来和在走廊的我挤在一

起, 她那可爱的笑脸,就是妈妈见到的最美的图画哦!

 

她常常放学在我单位写作业偶尔帮我跑腿送文件给不同的办公室,干啥都很开心, 谁见她

都喜欢,所以10多年过去了,那些老朋友们还都常常和我问起女儿如今如何。

 

她和楼里小朋友玩得很好,每次在我家玩儿,基本都不用人操心,她总能和来的小朋友把

家里或者班车上的气氛搞得笑声阵阵。 在班车上她和一位小朋友两个人还编故事,演剧,

编一路,演一路,笑一路。

 

当然在欧洲时,她也很不容易,适应国外的生活环境。青少年时也有逆反, 偶尔令我头痛

无策。。。

 

但是今天,

 

读者女儿的信,知道她现在很能体会妈妈的心意,我的眼泪都下来了,可不是伤心哦,是

满足和感谢的心情, 感谢神,也感谢女儿,在你生日这天,送了妈妈一份儿宝贵的礼物!

 

亲爱的女儿,愿神祝福你的今天和未来的每一天!

 

今天是五一休假第一天, 我请了查经组的一些弟兄姐妹来家聚餐, 我们的聚餐和分享很

开心,感谢神! 明天要去看家里一位生病的亲人,后天回来。

 

借此机会祝常青的网友们五一节日平安愉快!

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
苗青青 回复 悄悄话 回复盈袖2006的评论:
亲爱的盈袖,很高兴你的祝贺! 我代女儿谢谢阿姨啦!小姑娘长大了,成长得出乎我的意料,甚至还有些哲学思想了呢! 作妈妈的怎不开心?

为我的女儿和你的女儿祷告,一个漫长的时间,神能打开她们难得心,带领她们明白真理,追求真理,给我们这些妈妈们也带来美丽的盼望! 感谢我们的主给我们的恩典与祝福! 感谢神他带来你的美意...

保重,祝你开心喜乐!
盈袖2006 回复 悄悄话 is it God that brought me here today? Happy birthday to your angle and praise The Lord for your close relationship . Take care and keep us posted
Shalom!
登录后才可评论.