个人资料
正文

赞美诗:炼净我

(2010-10-13 01:35:01) 下一个
赞美诗:炼净我



Mark 8: 27/35

8: 27 Jesus and his disciples went on to the villages around Caesarea Philippi. On the way he asked them: Who do people say I am?

8:28 They replied, some say John the Baptist; others say, Elijah; and still others, one of the prophets.
8:29 And he said to them, But who do you say I am? Peter answered, You are the Christ.

8:30 Jesus warned them not to tell anyone about him.

8:31 He then began to teach them that the Son of man must suffer many things, and be rejected by the elders, chief priests, and teachers of the law, and that he must be killed and after three days rise again.
8:32 He spoke plainly about this. And Peter took him aside and began to rebuke him.

8:33 But when Jesus turned, and looked at his disciples, he rebuked Peter, "Get behind me, Satan", he said. "You do not have the things of God, but the things of men."

8:34 Then he called the crowed to him along with his disciples and said: " If any one would come after me, he must deny himself and take up his cross and follow me.

8:35 For whoever wants to save his life, will lose it, but whoever loses his life for me and for the gospels will get it."

我的祷告:主啊,谢谢你使我看到,十架上的耶稣甘愿舍去生命,是为了神的事,是为了我。求神让我心中常想神的道,少想人的事。 在偏离的时候能够迅速回转,在我为他受苦的时候,学耶稣的样子甘心顺服。不看别人, 专心工作, 使我所写的, 是符合你的公平的文字。求你给我这样的心, 和恒久忍耐的力量, 奉主耶稣基督的圣名祈求, Amen!


謙卑





下面这段经文和祷告来自网上:

我 心 裡 柔 和 謙 卑 , 你 們 當 負 我 的 軛 , 學 我 的 樣 式 ; 這 樣 , 你 們 心 裡 就 必 得 享 安 息 。(馬 太 福 音 11:29)

你們年幼的,也要順服年長的。就是你們眾人也都要以謙卑束腰,彼­此順服;因為 神阻擋驕傲的人,賜恩給謙卑的人。所以,你們要自卑,服在 神大能的手下,到了時候,他必叫你們升高。(彼前5:5~6)

凡自己謙卑像這小孩子的,他在天國裏就是最大的。凡為我的名接待­一個像這小孩子的,就是接待我。
(馬太18:4~5)

主啊,求祢來破碎我內心裡的驕傲自大,讓我重新想起祢的憐憫,讓­我學習祢心裡柔和謙卑的樣式;求主煉淨我心, 使我更像祢,求悅納我心,使我謙卑呼求祢.........感謝讚美主!阿們!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.