个人资料
最新文章
文章分类
归档
正文

老掉的心情

(2006-07-04 16:21:27) 下一个

6年前的事情了。那时正在准备考G,想联系出国;特喜欢张镐哲这首《再回到从前》

试着译成英文的,

 

如果再回到从前,所有一切重演, 

If time regressed

and we revived an old dream

我是否会明白生活重点, 

I wonder whether I could tumble to the plank of life

不怕挫折打击,没有空虚埋怨, 

Fearless of frustration and shock,

devoid of inanity and querimony,

让我看的更远; 

I could get a far-reaching insight.

如果再回到从前,还是与你相恋, 

If time regressed

and we still felt in love each other,

你是否会在乎永不永远,

I wonder whether you do care about the eternity of love

还是热恋以后,简短说声再见, 

or say farewell laconically after passionate affection.

给我一点空间; 

Give me more space time

 

我不再轻许诺言, 

I will not make promise facilely

不再为谁而把自己改变, 

and remodel myself any longer.

历尽生活试验,爱情挫折难免, 

Even though going through the hoops,

living through the afflictions,

我依然期待明天。 

I always outlive for hope.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.