正文

谢谢你们来用餐!- 新奥尔良

(2006-08-11 10:32:44) 下一个

老公出差到新奥尔良,带回一张卡纸,上面是一封Thank you Letter. 我开始没在意,后来听说是吃饭的酒店给的,才觉得奇怪,仔细看完后,很受感动,全文如下:

"Did you know that you have just helped our effort to rebuild New Orleans?

By dining with us today, you're supporting numerous local farmers and fishermen whose incredible products make our cuisine so flavorful. After such a turbulent year, you're providing stability and support to our employees & their families, as many continue to rebuild homes or establish new residences. And finally, you're allowing us and other businesses to continue doing what we love in the city that is our home. For all this , we are grateful.

Your visit today has affected many lives and is playing a role in the recovery of New Orleans. Now more than ever, we appreciate the opportunity to serve you.

-Dickie Brennan, Steve Pettus & Lauren Brennan Brower"

这样一封洋溢着感激之情而又不卑不亢的感谢信让我不得不佩服美国人善于在困境中把握机遇,同时又在细节上impress顾客的服务精神。看完这份信后别的感受暂且不说,我知道如果我去这座城市,一定会去这家餐馆。

去年8月,五级飓风卡特里娜在新奥尔良造成了严重破坏。以旅游业和赌博业作为经济支柱的新奥尔良曾是美国最有异国情调的城市,而今满目疮痍。我曾以为许多重要的学术会议要另觅会所,出我意料之外的是今年仍然有许多会议安排在这座城市,为的是帮助灾区建设。

有时候会想,国内的许多会议如果不是安排在风景名胜,而是组织去一些穷乡僻壤或是灾区,是不是可以在节约公款的同时造福百姓呢?


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.