MV疯子的乐园

这里收集了一些我喜欢的歌手的音乐视频MV,MTV
个人资料
文章分类
正文

Don Mclean在那样的年代里唱出如此温暖的作品

(2007-09-26 14:04:37) 下一个

《And I Love You So》,一年前当听到Don Mclean单薄的声音响起的时候,我总会想起他抱着吉他歌唱星夜的模样。那瘦弱的嗓音在达到星夜的高潮之处忍不住颤抖起来。梵高怎会知道在死后多年,会有人为他热泪盈眶。

这首歌曲《And I Love You So》收录在71年的《America Pie》专辑,据说在美国排行榜上停留了长达半年之久,那时正值嬉皮士颓废盛行的时候,这样的年代里,出现如此温暖的作品。

Don Mclean最擅长的是一把吉他加一副清爽干净的嗓子,在歌唱梵高的《Vincent》里展现的淋漓尽致。然而这首歌曲其实并没有展现出他的才华,里面用了大量的弦乐,似图弥补吉他在旋律过门部分的单调,反而掩盖了他声音的魅力。

他唱:“我是如此的爱你,人们问我为什么一直坚持到现在,我告诉他们我不知道,我只知道我是如此爱你,如此。”

Don Mclean - And I Love You So



And I love you so
The people ask me how
How I've lived till now
I tell them I don't know

I guess they understand
How lonely life has been
But life began again
The day you took my hand

And yes I know how lonely life can be
The shadows follow me
And the night won't set me free
But I don't let the evening get me down
Now that you're around me

And you love me too
Your thoughts are just for me
You set my spirit free
I'm happy that you do

The book of life is brief
And once a page is read
All but love is dead
That is my believe

And yes I know how loveless life can be
The shadows follow me
And the night won't set me free
And I don't let the evening bring me down
Now that you're around me

And I love you so
The people ask me how
How I've lived till now
I tell them...I don't know


Don Mclean 其他的经典......


Don mclean- vincent



Don McLean - American Pie

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
lunallena 回复 悄悄话 喜欢
登录后才可评论.