正文

【王玥星原创】一个疯子

(2014-05-12 19:54:33) 下一个
一个疯子
作者/伊德娜典(红家的雅克)
我从一面镜子投过的影子
观看着一个剪影
为什么,我不能走的再近些
看清楚传说中的《绿衣佳人》

因为,我是一个疯子
被像瘟疫的欲望,黑暗,无经验的,
放荡而青春的空洞灵魂而侵蚀着。
因为,我是卸下面具的朝圣者
出生和生长在掀开面纱
黑暗中的明亮启示中

我在一个我找不到的烈火中燃烧
为什么,我只能在《噩梦的密室》
无缝的黑色墙壁中看到
威尼斯天使的海市蜃楼
不过,我依然在享受着,
和爱着这个梦境的温暖

因为,我是一个疯子
被病毒般粗俗粗鲁的新生希望侵蚀着
这种希望只会被现实敲的粉碎
因为,我是那个摘下面具的朝圣者
在疯狂的边沿,走着一个颤抖的独幕桥

The Mad One To.威尼斯姐姐(在威尼斯认识的一个伯明翰的姐姐)
By: Yue Yidhna Xing Wang
Friday, May 3, 2013

I am watching a silhouette
From the shadows of a mirror.
Why, I couldn't step any closer
And see the Myth, The Lady Green, Nearer

Because, I am the Mad One
Plagued by the torments of a
Desiring, dark, inexperienced,
recklessly young and blank soul.
Because, I am the Unmasked Pilgrim
Birthed, and Raised in the unveiled
Revelation of the Night

I am burning in a pit of flame
That which I cannot even find
Why, I can only see the Angel of Venice
From the darkness of a mirage inside the
Seamless black walls of the Chamber of Nightmare,
Yet, loving and savoring it, The Warmth of a Dream

Because, I am the Mad One
Plagued by ill seasoned and uncultured
New Born hopefulness, that can be shattered
By only just a stream of Life(Light)
Because, I am the Unmasked Pilgrim
On the edge of Madness, A Trembling Plank
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.