红颜弹指老 刹那芳华

我可否将你比作一个夏日?
正文

如果这一刻死去,我毫无遗憾

(2012-12-05 19:34:48) 下一个

那是一个阳关道灿烂的午后。一个朋友这样说。很多年以后,我终于体会到他那时的心情。
。。。。。。


我不再有期待。想要的,想得到的,不想要的,没想过的,都发生过了。我坐在沙发上看书。窗外下着小雨,很轻。房间里的灯光很温暖,我的心很安静。没有期待,没有梦想。如果这一刻就这样离世,我没有遗憾。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
huidaoyuandian 回复 悄悄话 My life is similar to yours. No husband, no children, and I am also not young anymore. But I have a good health and a self-supported living. I never wanted a life like this, and it is not acceptable by Chinese culture. But I have learned to enjoy it - a small independent life. I have a soul mate, even though it is not 100% real. I think, as a woman, as long as she is living a honest, self-reliant life, she should consider herself A LUCKY ONE. Her life should be celebrated, since she does not cause any damage to her surroundings. Cheer up! You are never alone.
白菜花 回复 悄悄话 欣赏你的智慧和独立。当然凡事都有代价,家庭有家庭的代价,自由也有自由的代价。敢做敢当的都是好样的。
风起 回复 悄悄话 每个人都是接受命运的安排吧,象你接受被离婚一样,很多有了孩子的女人就是选择被不离婚。生活很难一切按愿望,也许有些时候会顺风车,但是当一切想发生和不想发生的都发生了的时候,经历便称为一切的解释和理由。其实看破红尘还是难得糊涂,生活的车轮还是会继续下去,死而无憾也算是一种境界
Empty_Chair 回复 悄悄话 保重,祝好。
倚恩 回复 悄悄话 能够有这样的想法是好的,至少它证明你是个精神独立的人。现在太多的女人经济独立,灵魂不独立。
登录后才可评论.