个人资料
  • 博客访问:
正文

生命的列车

(2021-12-04 08:44:56) 下一个

 

生命的列车

 

我想对每一个读到这篇文章的人说,感谢你们出现在我的生命中,并在我生命的列车上和我一起旅行过。


有很多话,我们想对我们所爱的人说,却常常无从说起或难以启齿,今天让我们一起读一首最动人的诗歌,然后静静地想一想,在我们生命的列车上,谁来过,谁离开了,谁还在,我们是否感谢过那些在我们生命列车上同行的人。

《生命的列车》

我们来到世上

们登上了一趟列车

那见到我们的父母

们相信他们将永远与我们一起旅行

 
而在一个车站

们的父母下车了

下我们独自继续后面的旅程

 
着时间的流逝

他人上了火车

们对我们至关重要

我们的兄弟姐妹、朋友、孩子

有我们生命中的爱人


慢地很多人与我们辞别(包括我们一生的挚爱)

留下不可弥补的空白

外一些人则是悄然离我们而去

至于我们没有意识到他们已经离开了我们的列车

 
趟列车充满欢乐、悲伤、期望

随着你好、再见和永别

美好的旅程是我们与所有旅客和睦相处

我们自己最大的努力

 
们不知道我们自己会在哪个车站下车

我们快乐地去生活,去爱和去原谅

样做至关重要

为当我们下车时

们要留给那些继续旅程的人一段美好的回忆
 

我们对我们所拥有的一切感到满足

感谢上天为我们安排了这段无比奇妙的旅程。

 
后感谢你登上我的列车

为我车上的旅客之一

使我在下一站下车

我会很高兴在生命之旅上与你同行了一段路


我想对每一个读到这篇文章的人说,我感谢你们出现在我的生命中,并在我的人生列车上和我一起旅行过。

 

Train of Life
By Jean d'Ormesson

At birth, we boarded the train of life and met our parents,
and we believed that they would always travel by our side.
However, at some station, our parents would step down from the train,
leaving us on life's journey alone.

As time goes by, some significant people will board the train:
siblings, other children, friends, and even the love of our life.

Many will step down and leave a permanent vacuum.
Others will go so unnoticed that we won't realize that they vacated their seats!
This train ride has been a mixture of joy, sorrow, fantasy,
expectations, hellos, goodbyes, and farewells.

A successful journey consists of having a good relationship with all passengers,
requiring that we give the best of ourselves.
The mystery that prevails is that we do not know at
which station we ourselves will step down.
Thus, we must try to travel along the track of life in the best possible way -
loving, forgiving, giving, and sharing.

When the time comes for us to step down and leave our seat empty -
we should leave behind beautiful memories for
those who continue to travel on the train of life. Let’s remember to thank our Creator
for giving us life to participate in this journey.
 I close by thanking you for
being one of the passengers on my train!

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.