AP24的博客 - 人生感悟

我的新浪博客:http://blog.sina.com.cn/u/2184781394
个人资料
AP24 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

我的甜点进行时(2)

(2013-04-01 15:58:52) 下一个
"Think of giving not as a duty but as a privilege." - John D. Rockefeller Jr.

每星期我给公司员工做一次甜点,的确不是我的DUTY,而是我的PRIVILEGE。我感到自己很幸运有这样的PRIVILEGE。。。

第五星期,我选一个有水果的甜点:RAISIN APPLE CRISP

8 c. sliced peeled apples (I use 8 tart apples)
3/4 c. raisins
3/4 c. brown sugar
1 1/4 c. whole wheat flower
3/4 tsp cinnamon
1/2 tsp nutmeg
3/4 c. butter, softened

Spread apple slices and rasins evenly in greased 9x13-inch baking dish. Combine brown sugar, flour, cinnamon and nutmeg in bowl. Blend in butter until crumbly. Sprinkle evenly over fruit; press lightly. Beke at 350 degrees for 45 minutes or until topping is crisp. Yield: 12 servings.

放进烤箱前:


从烤箱拿出:



注:烤的时间稍微长了,CRISP有些太焦,下次改进。

第六星期,我结合上星期做CRISP的经验,再做一次CRSIP。不过这次是我自己的RECIPE,自己起名:ASSORTED FRUIT CRISP



8+ apples, pears and orages (see picture)
2 tbsp sugar
1 tsp cinnamon
1 c all-purpose flour
1/2 c brown sugar
1/2 tsp baking power
1/2 c cold butter, cubed

Spread peeled and sliced fruits evenly in 9x13-inch baking dish. sprinkle sugar and cinnamon over fruits. Combine brown sugar, flour, baking power in bowl. Blend in butter until crumbly. Sprinkle evenly over fruit; press lightly. Beke at 350 degrees for 35 - 40 minutes or until topping is golden brown and fruit is tender. Yield: 12 servings.

这次做法和上次的一样,只是减少了SUGAR和BUTTER的量,并且注意BAKING的时间。



注:这个RECIPE做出来的很好吃,甜度适中。但不应放ORANGES。ORANGES不适合BAKING。烤过的ORANGE味道有些发苦。下次只用APPLE和PEAR。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (6)
评论
AP24 回复 悄悄话 回复梦月911的评论:
谢谢你的留言!谢谢你喜欢我的文章,我会继续写:-)
AP24 回复 悄悄话 回复粉玫瑰的评论:
谢谢粉玫瑰!我以前没有做过,这是初次尝试。正在积累经验阶段。
AP24 回复 悄悄话 回复明前茶的评论:
是滴,是滴,BLUEBERRY应该最好,我以后做:-)
梦月911 回复 悄悄话 你好,很喜欢你的文章,大气,智慧。谢谢。
粉玫瑰 回复 悄悄话 不错啊!我都没做过那么多的甜点。
明前茶 回复 悄悄话 Try blueberry. That's the best
登录后才可评论.