异地他乡

生怕闲愁暗恨,多少事、欲说还休。 今年瘦,非干病酒,不是悲秋。
正文

我们有多少时间

(2005-07-29 17:49:53) 下一个

conference上遇到一个中国MM,其实是我师妹,但是我毕业之后,她才前来,所以并没有很多的接触。会议结束后,一起坐车从Boston New York,一路上聊了不少。MM跟我算了一笔帐,就算我们还能生活50年,那就是18,250天。这真是不算不知道,一算吓一跳。日子一天一天飞也似的逝去,18千天,真的是很短暂,很有限。我不知道为什么,如此有限的时间,我们还在做着自己不喜欢的事情,我们还要和相亲相爱的人分离。又是周末,我想着这过去的一周,转一念,18千天,只是2607个星期,仿佛一转眼就可以结束一样。

 

MM小我很多,她给自己算了60年,不过如此小的MM,就悟到了这样的道理,还是很让我敬仰的。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
凤凰台上 回复 悄悄话 I'm sorry for your friend.

Yes, life is one of the most important things we should cherish. I often ask myself to go to bed early and get up early (though most often I fall soon), get some exercises (though limited) and eat the right food. But at least we should try to enjoy our time . . .
m38 回复 悄悄话 I just back from the event saying good-by to a college classmate who just lost the fight against the cancer. When I drove back to home I just could not help thinking how much I should appreciate the life, the every day and every second.
登录后才可评论.