认知心理

从事精神卫生研究和心理治疗,理解生活和工作中的压力给人带来困扰,希望与朋友共同关心身心健康
个人资料
兰草斋 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

人生百味浓缩在这九块钱中

(2012-06-21 21:20:57) 下一个
好一阵子没有读书了,因为前一段时间的忙碌和耳朵里的不适,这两个月我是尽量早睡早起,好好锻炼好好吃饭,好好养心,补偿那一段对身体的亏欠.

今天下班到家,闺女给我一本书,说是她今天刚买的,她相信我会感兴趣.看着厚厚一本,我以为她象以前那样,买了书自己先不看,让我先看.结果她说,她已经看完了,虽然厚,但是卡片式的,很容易读的.我拿来翻开,确实容易读,而且非常非常的吸引了我.顾不得做晚饭,我先把书给看完了,这本书不是一个人写的,是Frank Warren收集人们匿名送来的储藏在心底不敢说出来的秘密.这本书是:“PostSecret---Extraordinary confessions from ordinary lives”. Complied by Frank Warren.

买这本花了九加元,但是,我看到了许多人内心所存在的一个黑洞,它一直在一点一点地吞噬我们的生命,让我们的生活失去光彩,甚至对生活充满恐惧,失望和罪恶.

很想引用几段很常见的与朋友们分享:

I fear that I am going to be alone for the rest of my life…
Sometimes I ant to run away from home (I am 38, married with a child)

When my friends go on diets, I discourage them. This is because I really just want them to be fatter than me.

I wish my parents could see me for what I am….instead of what I did not become.

What hurts more than losing you…is knowing you are not fighting to keep me.

I haven’t spoken to my dad in 10 years…and it kills me everyday.

I am 39 years old, and almost everything I do is motivated by the desire to be popular.

I wish I were a popular idiot instead of a lonely genius.

Frank Warren 在书的结尾写到:“I like to believe that whenever a painful secret ends its trip to my mailbox, a much longer personal journey of healing is beginning---for all of us”.有些痛苦,说出来是走出来的第一步.


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
博主已隐藏评论
博主已关闭评论