个人资料
正文

问好的教训

(2020-04-14 10:16:17) 下一个

昨天,复活节过后,向朋友一问好,期待的回答当然就是“我们都很好”,然后我们再聊聊其它啥的。过了一会儿,收到一大段话。中文版如下:

--------

亲爱的富妈,

我的膝盖没事,PT也很好。

我爱人的妈妈因为COVID-19在ICU里呆着,我爱人昨天测出来阳性,她发烧已经两天了,浑身酸痛,不过没有呼吸问题,她也没有其它疾病,应该会没事。我昨天也测了,是阴性。目前,我们在家里,尽量和对方隔离。

我爱人的妈妈90岁。

--------

今天,复活节后的周二了,向朋友二问好,期待的回答当然就是“我们都很好”,然后我们再聊聊其它啥的。过了一会儿,收到一大段话。英文版如下:

---------

My immediate family is ok. My wife’s father got very sick last week and had to be rushed to the hospital after several days of 103 fever. He spent 3 days in the hospital but did not need a ventilator. He is home and feeling well (he is 85 but very strong). My brother’s 18 year old son got very sick and spent 1 day in the hospital (his high school friend was on a ventilator). I have spent much of my time taking care of my parents and trying to keep them in their house. I had to take their car keys!  I go to their house once per week and so I have to be sure I am staying isolated. I hope you and your family are well!! 

----------

明天,我不向其它朋友问好了,吸取教训。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.