四海之內, 皆兄弟姐妹也!

大肚能容,容人間恩怨親仇, 个中藏有几許;開口便笑, 笑世上悲歡離合,此處己無 些煩。 --笑佛。
个人资料
TyHongAu (热门博主)
  • 博客访问:
正文

走在雨中 Come Softly To Me:赖世雄精讲英文歌曲

(2008-12-02 17:25:10) 下一个

 
  走在雨中 Come Softly To Me:赖世雄精讲英文歌曲

音乐联接http://space.wenxuecity.com/media/1228262886.mp3

本曲大意

这首歌描述一位男孩子爱上一个女孩子(或许是单恋吧),许久才鼓起勇气来表达他的心意,并希望女孩子能接受他的爱。话说这年头时间宝贵,千万不要故作害羞状而想爱又不敢爱,万一心仪的人被抢走,到时候你(妳)就知道这么做不值得。

英文歌词



Mm dooby do, dahm dahm, dahm do dahm ooby do

Dahm dahm, dahm do dahm, ooby do

Dahm dahm, dahm ooh dahm. Mm dooby do

Come softly, darling. Come softly, darling. Come softly, darling. Come softly, darling. Come softly, darling. Come to me; stay. Youre my obsession forever and a day.

I want, want you to know I love, I love you so. Please hold, hold me so tight all through, all through the night.

Speak softly, darling; hear what I say: "Ill love you always, always, always."

Ive waited, waited so long for your kisses and your love. Please come, come to me from one, from above.



歌词翻译



亲爱的,请轻轻地走向我。亲爱的,请轻轻地走向我。亲爱的,请轻轻地走向我。亲爱的,请轻轻地走向我。亲爱的,请轻轻地走向我。走向我并留下来陪伴我。妳永永远远都是我执念的人。

我希望妳知道我是爱着妳的,我是深深地爱着妳的。请妳紧紧地拥抱着我度过这整个夜晚。

亲爱的,请对我轻声细语,听我说:『我将永远永远爱着妳。』

我等待妳的亲吻及爱为时已久。请妳从天上下来并留下来陪伴着我。



字词句型分析



1.Come softly, darling.

→Darling, please come softly to me.亲爱的,请轻轻地走向我。

softly adv. 温柔地, 轻轻地

例:Mother spoke softly so as not to wake the baby up.(母亲轻声说话以避免吵醒婴儿。)



2.Come to me; stay.

→Come to me and stay with me.走向我并留下来陪伴着我。



3.obsession n. 执念; 着迷

例:Teddys obsession with video games began when he was only 5 years old.

(泰迪从五岁起就一直对电动着迷。)

4.forever and a day  永永远远 (这句话按字面翻译则为『除了永远之外还多一天』, 为较夸大的说法)

例:I love you forever and a day.

=I love you more than forever.(我会永永远远爱妳。)

longer



5.I want, want you to know I love, I love you so.

→I must let you know that I love you so much.我想要让妳知道我是多么地爱着妳。



6.hold sb tight  紧紧地抱着某人

=hug sb

=squeeze sb

例:Please hold me tight ; I feel very cold.(请你紧紧地抱着我,我感觉好冷。)

hug me

squeeze me



7.Please come, come to me from one, from above.

→Please come to me from God above.

Heaven

请从天上下来并走向我。

*本句为歌手暗示这女孩子美丽得如天使一般。故本句实可改写成:

You are like an angel to me, but there is a distance between the two of us. But my love for you is so strong that I hope you may come to me and stay with me. Dont keep me at a distance.

对我, 妳就好象天使一般, 但我俩之间似乎有个距离存在。既然我对妳的爱是那么地强烈, 因此我希望妳能走向我并陪伴我。不要冷冷地对待我。

keep someone at a distance  冷落某人, 和某人保持距离

例:My father keeps our neighbors at a distance because they are rather shady.

(我父亲对我们的邻居都很冷淡因为他们实在很可疑。)

 

ty 2008/12/02
www.internet-artworks.com

 

走在雨中 Come Softly To Me:赖世雄精讲英文歌曲

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.