潇潇山风

把自己站成一季的秋,从烟黄的旧叶中,捡出一片岁月的心情。
正文

我会来

(2020-04-01 13:11:42) 下一个

我会来
当我听到
“回来并加入对抗新冠病毒”的呼吁时
我坐不住了
虽然我已经85岁了
但治病救人
我还想尽一份努力

我会来
虽然早已脱下了洁白的战袍
但国家的特殊时期
我会毫不犹疑的参与

我会来
山再高路再远
也挡不住我的一腔热血
我不年轻了
但我要拯救年轻的生命

我会来
他们说65岁的人是易感人群
但我觉得我很健康
就算有危险
但在这种时刻
作为医生,不可以退缩


我会来
虽然我苍老的手已然有些发抖
但曾经的护士专业
让我已经习惯于奉献
如果需要我
我会去做

我会来
我年轻
我有充沛的精力
当我想到
躺在病床上的那个人
如果他是我的父母
我希望有人照顾他们
就像照顾我的父母
如果需要
第一个去的就会是我

我会来
这是作为医生的神圣职责
我要尽力去帮助更多的人
我要给人们带去力量和希望

[I will come] 

 I will come
 When i hear
 "come back and join the fight against the new coronavirus"
 I can't stay
 Although I am 85 years old
 But I still have a responsibility

 I will come
 Although I have taken off this white shirt
 But this special period in the country
 Everyone has a responsibility to participate

 I will come
 My blood is still running
 Although I am not young anymore 
 But I want to save young people’s lives

 I will come
 They say 60-year-olds are vulnerable
 But I think i'm healthy
 I will put my heart and soul into work
 Even if there are risks
 At this moment
 As a doctor
 I can't flinch

 I will come
 Although my old hands are shaking
 But as a former nurse
 It’s made me used to giving
 If you need me
 I'll do it

 I will come
 I am young
 I have plenty of energy
 When i think of
 The man lying in the hospital bed
 If he is my father
 What is he thinking
 I hope someone takes care of him
 Like taking care of my parents
 If needed
 The first one to go will be me

 I will come
 This is my obligation and duty
 I want to help more people
 I want to give people strength and hope

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.