正文

4 Noah

(2007-01-04 06:07:51) 下一个
1. Noah must have looked like a fool building a huge boat to prevent flood when nothing actually happened. A lot of times, I am just like Ham...
2. Teaching, preaching, and healing were Jesus' ministry. I like this order.
3. May the joy of God be my strength in my everyday life.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (14)
评论
-凡凡- 回复 悄悄话 每日灵修 -- 01/04
http://blog.wenxuecity.com/blogview.php?date=200709&postID=33077


创世记 8:1-10:32
1)洪水过后,挪亚一家和所有活物出方舟,神与人类立约。“神说,我与你们并你们这里的各样活物所立的永约,是有记号的。 我把虹放在云彩中,这就可作我与地立约的记号了。”
一下是灵修版注释:
9:8-9:17 挪亚步出方舟,踏足于一片死寂、了无生气的世界,但神跟他立约,他的应许叫人放心:(1)他不再用洪水灭世;(2)天地还存时,季节也会如常变换;(3)雨后有虹出现,作为神守约的记号。今天,地上的秩序和四时仍保持著,雨后的彩虹更提醒我们神是信实、守诺言的。

2)挪亚醉酒犯罪,儿子含羞辱父亲,遭耶和华神诅咒。
3)挪亚的三个儿子生养众多,遍布全低,各立支派邦国。

马太福音 4:12-4:25
耶稣召收门徒。走遍加利利,在各会堂里教训人,传天国的福音,医治百姓各样的病症。 许多人跟从了耶稣。

诗篇 4:1-4:8
神啊,我呼吁的时候,求你应允我。
我在困苦中,你曾使我宽广。
现在求你怜恤我,听我的祷告。
耶和华阿,求你仰起脸来,光照我们。
你使我心里快乐,胜过那丰收五谷新酒的人。
我必安然躺下睡觉,因为独有你耶和华使我安然居住。
---神啊,
除你以外,我别无拯救,
除你以外,我别无快乐,
除你以外,我别无智慧,
除你以外,我别无力量。
求你使我安然住在你的居所中,直到永远。阿门!

箴言 1:20-1:23
当求智慧,离弃愚昧,回转向神。

荒漠甘泉 01/04
今天的信息太、太、太重要了!!!!我一定要反复自省,铭记在心啊!

“如果这里有一件事需要专一的祷告,就该祷告直到你能信神,直到你能发出无伪的赞美来感谢神的答应。。。不要把你自己祷告得失了信心。。。这种把我们自己祷告得失了信心的祷告,常是因为我们的思想集中在难处上过于在神的应许上。。。信心不是感觉、不是眼见、不是理由,乃是在神的话语上抓住神。。。我信神他怎样对我说,事情也要怎样成就。”
提摩太 回复 悄悄话 to 寒江雪~ : they might do some singing or reading in the ark as well. :))

to 寒江雪~ : ~蓑笠翁 says: It seems in the Old Testament, sons have to burden father's sins.

to ~蓑笠翁: From Shem, Jesus was born.

~蓑笠翁 回复 悄悄话 To 寒江雪~: Nice to see you here, and I know you will be here:))

1. I heard that Shem(闪)is the ancestor of Asian people. And this matches Chinese ancient legendary. Is it true?
2. Have same question about Canaan. It seems in the Old Testament, sons have to burden father's sins.

3. Like this statement(although it is ZT from old testament)
On those living in the land of the shadow of death
a light has dawned.

4. God have filled my heart with greater joy and peace!!

5. As long as we respond to LORD's rebuke, he would have poured out his heart to us!

6. Do you have experience that Lord talk to you?






寒江雪~ 回复 悄悄话 Sorry typo in the previous comments:)
--Canaan didn't do anyting! Why "Cursed be Canaan"?
寒江雪~ 回复 悄悄话 Genesis 8-9:
Q:Just wondering what the people were doing in the ark for about a year.It would have wasted their lives if they had done nothing except eating and sleeping:)
Q:
9:24 When Noah awoke from his wine and found out what his youngest son had done to him,
9:25 he said,
"Cursed be Canaan!
The lowest of slaves
will he be to his brothers."
--Canaan didn't do anyting! Why "Cresed be Canaan"?
登录后才可评论.