小花菜也要做妈妈!

小花菜也要做妈妈了!从怀孕开始,到看着阳阳快乐成长,记录做妈妈的历程。
个人资料
正文

带宝宝去朋友家游泳

(2008-05-17 23:05:59) 下一个
今晚李医生又打电话来,跟我详细分析了阳阳的“病例”。她真的很好。她看了一组阳阳最近三个月的照片,也提出了右眼小、右手拳着的问题,还发现嘴角不一样。我说阳阳从来不双手公用。她建议我直接去看神经科医生,带好照片和录像。今天下午去朋友家玩。他们有个四岁小姐姐和7个月的小弟弟。我们到游泳池玩水,阳阳今天很闹,很怕水,几次都哭着要上岸。岸上的地很咯,把阳阳的膝盖弄痛了,他只好一个膝盖爬。后来坐在沙滩椅上玩了半天,又想下地爬。我观察了朋友家的小弟弟,经常目不转睛的望着我,后来吃饭的时候,还把吸管从一只手换到另一手。阳阳好像从来不会。阳阳今天两次跟人招手再见。我有意识的让他 repeat after me,因为他很早以前会学我发音,现在不会了。今天他会学我做吐泡泡的声音,和 click 舌头,似乎想说 mama,但最终说成别的。The new McClaren Triumph stroller has arrived. It is not as light weight as I was hoping for, but it is less bulky than the ones we have. Then our friend told us that they only used baby carrier in China, because the stroller is not useful. Their baby carrier is very small. Ours is a full backpack.Baby was so tired when we went out for dinner. He only wanted to crawl out of the small room in the restaurant. Then he bit me in the shoulder. But I love holding him. I think he likes being held, although he cannot express it.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.