小花菜也要做妈妈!

小花菜也要做妈妈了!从怀孕开始,到看着阳阳快乐成长,记录做妈妈的历程。
个人资料
正文

7W3D 昨天的老公生日会

(2006-07-17 14:15:21) 下一个
Yesterday we went to LG's birthday part at his dad's place. He had already told his dad about the pregnancy. Everyone in his family now knows about it--his dad, his sister, his step family, his uncle and aunt and his cousins, his grandma. We haven't told my parents and his mother yet. I don't know why. Maybe because his father is a doctor so we feel it wise to let him know early.Susan is going onto her week 12. Her due date is Feb.1. She used to complain about the pregnancy a lot. She used to smoke and drink, and she was feeling bad the first weeks. Last week she visited her OB and heard the heartbeat for the first time, and she became much more excited and happy about her baby. I was lucky to have seen the baby at only week 6. She was also happy to know that I was pregnant, because our kids can become the best of friends.

我倒是从来没想过我的宝宝会跟什么样的宝宝成为好朋友。当然苏珊的孩子是我们宝宝的表兄表姐,他们肯定会很好的朋友。我想也许苏珊自小没有一起长大的兄弟姐妹,最好的朋友是一个不住在一个城市的表姐,所以她很希望宝宝能有一个亲近的弟弟妹妹。可怜的老公,本来是他的生日会,我们整晚讨论怀孕的反应,讨论生产的痛苦,讨论各种 complications,讨论子女的培养。我们这几个人里面只有老公的经验最少。他还在 shock 中,还不能了解整件事对他的意义。我也是第一次跟人讲了这么多关于怀孕的事。平时我不想给老公太多的压力。今天在网上订了两本给准爸爸看的书,希望他能慢慢学习。

我看了以前朋友寄来的 birth announcement,了解一下他们的宝宝生下来是多重。都是七磅多,但有一个九磅多很多,就算是大的。我以前以为越大越好呢。

最近几天忽然不想读什么怀孕的书。只想歇着看闲书。真糟糕!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.