个人资料
正文

拥抱雨季 zt

(2010-10-11 03:34:06) 下一个

Embrace The Rain

拥抱雨季

So many times people approach us and tell us how strong we are... how brave we must be to take on all that we have, including my cancer and a daughter with special needs. I never really thought we were brave, and most of the time we are not strong. What options do we have? We could either wallow in the heartache or we can praise Him through the storms.

很多次人们到我们近前来说, 我们有多坚强。。。我们得有多勇敢才能容纳那些要我们面对的情形, 包括我的癌症和女儿的特殊需要。 我从来没有想过我们有多坚强,可多数时候,我们的确如此。我们有什么选择呢, 或者是在心痛中忧郁沉湎, 或者是在经受风暴时赞美他。

Christ took on so much more than we could ever imagine. He never promised us that this life would be easy. He never promised that we would never experience pain or heartache.

基督承受了我们想象不出的苦难。 他从未应许我们生活会一帆风顺。 他从未应许我们会不经患难,和心痛。

"I have told you these things, so that in me you may have peace. In this world you will have trouble. But take heart! I have overcome the world." John 16:33

“我将这些事告诉你们, 是要叫你们在我里面有平安。 在这个世上你们有苦难, 但你们可以放心,我已经胜了世界。”约翰福音 16 章 33 节。

I feel Him gently nudge me and quietly say "I am still here." If I let Him, He will guide my footsteps and guard my heart. So I choose to face my days with hope. I know that in every circumstance in my life, He is already there.

我感受到他温柔地推了我一下,沉默着说“我还在这里”。 如果我愿意交给他,他会引导我的脚步,保守我的心。所以我选择以希望面对我的时日。 我也知道,在我生活的每一个情形里, 他都会在。

上面这段话是我收到的一封信,写给一位患了癌症的姐妹, 下面的话是特别鼓励她的:

He Is With You

他与你同在

You are a fighter, a survivor, a woman of faith. You are a tough opponent for any challenge.

你是一个战士, 一个幸存者,, 一个有信仰的女人。 你是任何挑战的坚强对手。

Even the big "C" is no match for you because you belong to an even bigger "C"...Christ.

即使是这个大大的 " 癌症 " 二字也敌不上你。 因为你属于更大的“基督”两个字。

He is with you and many prayers are for you as you fight this battle.

他与你同在, 很多祈祷为你发出,当你面对这场战役的时候。

You answer me and encourage me by giving me the strength I need. Psalm 138:3 TLB

“你应允我鼓励我, 使我心里有我需要的能力。” 诗篇 138 篇 3 节。

原文来源

http://www.incourage.me/2009/12/bring-the-rain.html

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.