个人资料
正文

基督里的自由 三 选择相信真理

(2008-05-19 09:09:29) 下一个

Session 3

第三讲

Choosing To Believe The Truth

选择相信真理

Focus Verse

重点经文

Hebrews 11:6: Without faith it is impossible to please God, because anyone who comes to him must believe that he exists and that he rewards those earnestly seek him.

希伯来书 11 章 6 节 : 人非有信,就不能得神的喜悦;因为到神面前来的人, 必须信有神, 且信他赏赐那寻求他的人。

Objective

目标

To understand that everyone lives by faith in something or someone and that faith in God is no more than finding out what is already actually true and choosing to believe and act on it.

明白每个人都活在对某物或某人的信仰之中。 信仰上帝不过是发现已经存在的真理,并且选择相信真理和依照真理而行。

Focus Truth

重点真理

God is truth. Find out what He has said is true and choose to believe it, whether it feels true or not, and your Christian life will be transformed.

神即是真理。发现他所说的是真理并选择相信真理,无论你感觉真确与否, 你作为基督徒的生命就会发生改变。

Welcome

欢迎

Have you had a prayer answered recently? Share the story.

Do you believe that an atheist has more or less faith than a Christian? What about a Hindu or a Muslim? What about someone who “just doesn’t know”?

你最近有没有祷告得蒙神的应许? 分享你的故事。

你认为无神论者的信仰比基督徒的信心大还是小? 印度教徒或者穆斯林教徒呢? 那些声称自己“不知道信仰什么”的人呢?

Worship

崇拜

Suggested theme : “awesome God”. See Psalm 24; Revelation 4:8-11.

建议的主题:“可敬畏的神”, 见诗篇 24 章;启示录 4 章 8 至 11 节。

Word

Without Faith We Cannot Please God

没有信仰我们无以得神喜悦

Faith Is A Crucial Issue

信仰是个关键问题

We are saved through faith. Everywhere you look in the Bible you read that we are saved by faith. A real, living faith is the key to success in your walk with the Lord.

我们因为信仰得拯救。 圣经里处处都写着我们靠信仰得救。 一个真正的活的信仰是你成功地与主同行的关键。

Faith is simply believing what is already true.

Find out what is already true; choose to believe it whether it feels true or not, and your Christian life will be transformed.

信仰不过是发现已经存在的真理。 发现已经存在的真理,并且选择相信真理和依照真理而行,无论你的感觉真确与否,你的基督徒生命就会改变。

Whether Faith is Effective Depends on What Or Whom You Believe In

信仰是否有效取决于你信仰的内容和对象

Everyone Lives and Operates By Faith

人人都靠某种信仰活着

This issue of faith is not that we believe. Everyone believes in something or someone.

The only difference between Christian and non-Christian is What We Believe In.

信仰的问题不是信还是不信的问题。 每个人都信仰某事或者某人。
基督徒和非基督徒的唯一区别在于信仰的内容。

Jesus Christ is The Ultimate Faith Object

耶稣基督是最终的信仰对象

Pause for thought 1

思考问题 1

Think about an occasion when you took God at His word --- what happened?

Do you agree that everyone lives by faith? How much faith do you think it takes to believe that the whole universe came about by chance?

Do you agree that it’s whom and what you put your faith in that determines whether it is effective? Or is it more to do with how much faith you have?

思考这个问题:当我们听进了神的话时,发生了什么?

你是否同意人人都是靠信仰活着? 叫人相信整个宇宙是偶然产生的,你认为这需要多少信心? 你是否同意信仰的对象和内容决定了信仰的有效与否? 还是信仰的多少决定着信仰的有效程度?

Everyone Can Grow in Faith

人人都能在信仰中成熟

How much Faith We Have Is Determined By How Well We Know The One We Put Our Faith In

我们有多少信仰取决于我们对于所信的那一位了解多少

“How long will you waver between two opinions? If the Lord is God, follow Him; but if Baal is God, follow him” (1 Kings 18:21 ). Faith is about making a choice to believe what God says is true and living our life accordingly.

“你们心持两意要到何时呢?若耶和华是神,就当顺从耶和华;若巴力是神,就当顺从巴力。”(列王纪上18 章21 节)。信仰就是做出选择,相信神的话为真并且照此过我们的生活。 

You don’t feel your way into good behaviour ---you behave your way into good feelings.

你不是靠着感觉改变你的行为 - 而是你的好行为带给你良好感觉。

Pause For Thought 2

思考问题2

Can you think of a time when you asked God to do something but you were disappointed because He didn’t do it the way you asked? (Did you perhaps pray faithfully for someone to get better --- but they died?) What do you conclude from such difficult experiences?

你能否想起这样的情形,你求神为你做些事情,但他没有照你请求的去做使你很失望?(你是否为某人恳切祷告希望他的健康好起来――但是他却过世了?) 从这样困难的经历中,你得出什么结论?  

Faith Grows In Difficult Times

信仰在困境中增长

Faith Leads to Action

信仰导致行动

James 2:17-18: Faith by itself, if it is not accompanied by action, is dead. But someone will say, “You have faith: I have deeds.” Show me your faith without deeds, and I will show you my faith by what I do.

雅各书 2 章 17 至 18 节:信心若没有行为就是死的。 必有人说:“你有信心,我有行为”。 你将你没有行为的信心给我看,我便藉着我的行为, 将我的信心指给你看。 

People don’t always live according to what they say they believe, but they will always live according to what they actually believe.

人们不总是按造他们口头所说的信仰生活,却总是按照他们真正相信的东西而活。

Pause for Thought 3

思考问题3

Elija said: “How long will you waver between two opinions? If the Lord is God, follow Him; but if Baal is God, follow him” (1 Kings 18:21 ). Will you take this opportunity to make a new commitment to base your life completely on what God says is true, regardless of your feelings and regardless of the opinions of others? Spend some time in prayer telling God what you are going to do.

以利亚说:“你们心持两意要到何时呢?若耶和华是神,就当顺从耶和华;若巴力是神,就当顺从巴力”(列王纪上18 章21 节)。 你是否愿意借此机会重新承诺将你的生活完全建立在神所说的真理之上,无论你的感觉如何, 也无论其他人的意见如何? 花些时间来祷告,告诉神你将如何做。

Witness

见证

Think of someone you know who is not yet a Christian. What does the Bible say about why they don’t believe (see 2 Corinthians 4:4; Romans 10:14 -15)? Write a prayer you could pray that specifically asks God to do something about the things that are stopping them from believing. Then take God at His word and pray for it!

想想一位你认识的还不是基督徒的人, 圣经对于他们不信的事实是怎么说的(见哥林多后书4章4节,罗马书10章14,15节)?写下一篇祷告词, 你可以用来祷告,请求神就妨碍他们信心的事情做工。 然后,相信神的话并为此祷告! 

Questions for Groups

给各组的问题

1. Tell the group about an occasion when you took God at His word--- what happened?

2. Do you agree that everyone lives by faith? How much faith do you think it takes to believe that the whole universe came about by chance?

3. Do you agree that it’s whom or what you put your faith in that determines whether your faith is effective? Or is it more to do with how much faith you have?

4. Is it a new concept to you that faith is simply making a choice to believe what is already true? Did you think it was more like the little boy’s view that that “ faith is trying hard to believe something you know isn’t really true”?

5. Can you think of a time when you asked God to do something but you were disappointed because He didn’t do what you asked, or didn’t do it in the way you asked? (Did you perhaps pray faithfully for someone to get better – but they died?) What do you conclude from such difficult experience?

6. Elijah said: “ How Long will you waver between two opinions? If the Lord is God, follow Him; but if Baal is God, follow him” (1 Kings 18:21 ). Will you take this opportunity to make a new commitment to base your life completely on what God says is true, regardless of your feelings and regardless of the opinions of others? Spend some time in prayer with the group and tell God what you are going to do.

1. 告诉小组的人们,当你听进了神的话时,发生了什么情况?

2. 你是否同意,每个人都靠着信仰生活? 相信整个宇宙是偶然产生的你认为需要多少信心?

3. 你是否同意信仰的对象和内容决定了信仰的有效与否? 还是信仰的多少决定着信仰的有效程度?

4. 信仰只是选择相信已经存在的真理, 这种看法对你是一个新概念么? 过去你是否认为信仰更像一个小男孩的观点,即:“信仰就是非常努力地去相信你明知不真切的东西”?

5. 你能否想起这样的情形, 你求神为你做些事情,但他没有做或者没照你请求的方式去做使你很失望?(你是否为某人诚心祷告希望他的健康好起来――但是他却过世了?) 从这样困难的经历中,你得出什么结论?

6. 以利亚说:“你们心持两意要到何时呢?若耶和华是神,就当顺从耶和华;若巴力是神,就当顺从巴力”(列王纪上18 章21 节)。 你是否愿意借此机会重新承诺将你的生活完全建立在神所说的真理之上,无论你的感觉如何, 也无论其他人的意见如何? 花些时间来祷告,告诉神你将如何做。

Twenty “Cans” of Success

通向成功的二十个“我能”

1. Why should I say I can’t when the Bible says I can do all things through Christ who gives me strength (Philippians 4:13 )?

2. Why should I lack when I know that God shall supply all my needs according to His riches in glory in Christ Jesus (Philippians 4:19 )?

3. Why should I fear when the Bible says God has not given me a spirit of fear, but one of power, love and a sound mind ( 2 Timothy 1:7)?

4. Why should I lack faith to fulfill my calling knowing that God has allotted to me a measure of faith (Romance 12:3)?

5. Why should I be weak when the Bible says that the Lord is the strength of my life and that I will display strength and take action because I know God (Psalm 27:1; Daniel 11:32 )?

6. Why should I allow Satan supremacy over my life when He that is in me is greater than he that is in the world (1John 4:4)?

7. Why should I accept defeat when the Bible says that God always lead me in triumph (2 Corinthians 2:14 )?

8. Why should I lack wisdom when Christ became wisdom to me from God and God gives wisdom to me generously when I ask Him for it (1 Corinthians 1:30; James 1:5)?

9. Why should I be depressed when I recall to mind God’s loving kindness, compassion and faithfulness and have hope (Lamentations 3:21-23)?

10. Why should I worry and fret when I can cast all my anxiety on Christ who cares for me (1 Peter 5:7)?

11. Why should I ever be in bondage knowing that, where the Spirit of the Lord is, there is freedom (2 Corinthians 3:17 ; Galatians 5:1)?

12. Why should I feel condemned when the Bible says I am not condemned because I am in Christ (Romans 8:1)?

13. Why should I feel alone when Jesus said He is with me always and He will never leave me nor forsake me (Matthew 28:20; Hebrews 13:5)?

14. Why should I feel accused or that I am the victim of bad luck when the Bible says that Christ redeemed me from the curse of the law that I might receive His Spirit (Galatians 3:13 ,14)?

15. Why should I be discontented when I, like Paul, can learn to be content in all my circumstances (Philippians 4:11 )?

16. Why should I feel worthless when Christ became sin on my behalf that I might become the righteousness of God in Him (2 Corinthians 5:21 )?

17. Why should I have a persecution complex knowing that nobody can be against me when God is for me (Romans 8:31 )?

18. Why should I be confused when God is the author of peace and He gives me knowledge through His indwelling Spirit (1 Corinthians 14:33 ; 1 Corinthians 2:12 )?

19. Why should I feel like a failure when I am a conqueror in all things through Christ (Romans 8:37 )?

20. Why should I let the pressures of life bother me when I can take courage knowing that Jesus has overcome the world and its tribulations (John 16:33 )?

1. 为什么圣经说靠着那加给我力量的我凡事都能做, 而我说我不能(腓立比书 4 章 13 节)?

2. 为什么我知道神照他荣耀的丰富,在耶稣基督里使我一切所需的都充足,而我却缺乏 (腓立比书 4 章 1 9节)?

3. 为什么圣经说神赐给我的不是胆怯的心,乃是刚强,仁爱,谨守的心, 而我却感到恐惧(提摩太后书1章7 节)?

4. 为什么我知道神分给了我当有的信心,而我还是缺乏信心去实践神给我的呼招(罗马书 12 章 3 节)?

5. 圣经说主是我生命的力量,我将展示我的力量采取行动,因为我认识神。 为何我要软弱(诗篇 27 章 1 节;但以理书 11 章 32 节)?

6. 明知那在我里面的比那在世界上的更大,为何我允许撒旦控制我的生命(约翰一书 4 章 4 节)?

7. 圣经说神率领我们在基督里夸胜,为什么我要接受失败(哥林多后书 2 章 14 节)?

8. 基督是我从神而来的智慧, 神厚赐予向他求智慧的人, 我怎么会缺少智慧(哥林多前书 1 章 30 节;雅各书 1 章 5 节)?

9. 我能够回想神的慈爱善良,怜悯信实并怀有希望, 为何我还要感到抑郁(耶利米哀歌 3 章 21-23 节)?

10. 我能够将一切的忧虑卸给神,他顾念我们, 为何我还要忧愁烦恼(彼得前书 5 章 7 节)?

11. 我知道主的灵在哪里,哪里就得以自由, 为何我还被某种思想束缚(哥林多后书 3 章 17 节; 加拉太书 5 章 1 节)?

12. 圣经说,我在基督里不再被定罪,为什么我还觉得被人定罪(罗马书 8 章 1 节)?

13. 圣经说耶稣常与我同在,他总不撇下我, 也不丢弃我,为什么我要感到孤独(马太福音 28 章 20 节;希伯来书 13 章 5 节)?

14. 圣经说耶稣从律法的咒诅中救赎了我使我能得着他的圣灵,为什么我感觉被谴责, 我是坏运气的牺牲品 (加拉太书 3 章 13 , 14 节)?

15. 我能像保罗那样学习在任何境况下都可以知足,为何我不满足(腓立比书 4 章 11 节)?

16. 基督替我们成为罪,好教我在他里面成为神的义,为何我认为自己毫无价值(哥林多后书 5 章 21 节)?

17. 知道神若帮助我们,没人能敌挡我们,为何我却有恐遭迫害的情节(罗马书 8 章 31 节)?

18. 神给人和平,籍着住在我们心中的圣灵让我明白。 为何我还糊涂 (哥林多前书 14 章 33 节; 2 章 12 节)?

19. 靠着我们的主, 在一切事上我已经得胜有余, 为何我仍然感觉失败(罗马书 8 章 37 节)?

20. 知道耶稣已经胜了这世界和世上的动荡给了我勇气,为何我仍然让生活的压力打扰我(约翰福音 16 章 33 节)?

To Take Away

带回家的问题

Suggestions For Your Quiet Times This Week:

建议你本周安静时间做下面的事情:

Every day read the Twenty Cans of Success list out loud. Then pick one of the truths that is particularly appropriate to you and make a decision to believe it regardless of feelings and circumstances. If you can find a way of stepping out in faith in some practical way based on that truth, so much better!

每天朗读通向成功的二十个“我能”清单, 找出一条和你相关的真理,做出决定, 无论你的感觉和境况如何, 选择相信它。 如果你能找到具体办法根据那条真理靠信仰而行,情况定会改善!

Big Questions (to consider before the next session)

下周前思考的问题:

Do you believe that the way you look at the world and what you believe would be very different if you had been brought up in different culture?

你是否认为如果你在不同的文化环境中长大,你对世界的看法和信仰就会相当不同?


诗篇63

神阿,你是我的神,
我要切切的尋求你。
在乾旱疲乏無水之地,
我渴想你,我的心切慕你。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.