个人资料
正文

信仰点滴--- Our times are in His hand

(2007-08-23 03:53:19) 下一个

今天早上打开邮箱,收到Day Spring Card Center 的一封邮件,应该是推介他们的新年历的。 仔细一看,信息里却没有一点儿宣扬产品价值之处,只写着神的信实和美好 ,这就是基督徒的价值观吧,让人读来希望满怀。 存在这里做个记念:

“Our times are in His hand

At the end of each year, a calendar is like an album containing little snapshots of what we have done and where we have been. At home, our family has one simple rule, "write everything down in pencil."

One important lesson a calendar teaches us is that plans can change.  Doctor-s appointments get cancelled, dinner dates get rescheduled, and anticipated events don-t work out. Thankfully, that does not mean that our life is out of control, that nothing is certain and that there is nothing we can trust in.

God wants you to move through this day with a quiet heart, a inward assurance that he is in control, a peaceful certainty that your life is in His hands, a deep trust in his plan and purposes, and a thankful disposition towards all that He allows.

He wants you to put your faith in Him, not in a Timetable. He wants you to wait on him and wait for him. In his perfect way, He will put everything together...see to every detail...arrange every circumstance.... and order every step to bring to pass what He has for you.

Blessings,Roy Lessin, Co/founder of Day Spring”

这是条免费的信息, 来自一个陌生人,读来却让人如沐春风。神的爱是给每一个人预备的, 有信心接受它的人,都能享受信心带来的出人意外的快乐平安。 我想起来一首诗歌, 感谢神 :


感谢神

感謝神賜我救贖主,感謝神豐富預備,
感謝神過去的同在,感謝神主在我旁。
感謝神賜溫暖春天,感謝神淒涼秋景,
感謝神抹乾我眼淚,感謝神賜我安寧。
感謝神祷告蒙应允,感謝神未蒙垂聽,
感謝神我曾經風暴,感謝神豐富供應。
感謝神賜我苦與樂,在絕望裡得安慰,
感謝神賜無限恩典,感謝神無比慈愛。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
苗青青 回复 悄悄话 欢迎你,Liketoread弟兄,喜欢你的全家福。
祝好!
Liketoread 回复 悄悄话 感谢神,

又认识啦一位主里的秭妹.
苗青青 回复 悄悄话 问好Rebbeca, 很高兴你也喜欢, 共勉:))
林贝卡 回复 悄悄话 Very nice. Enjoy it.
苗青青 回复 悄悄话 谦谦,

安慰幸福快乐, 是你给我的感觉,我知道那是因为你爱神。

感谢你的爱心祝福, 我很幸运,也格外的快乐!

有志者事竟成, 满望会成功的:))

祝你一周愉快,愿你的心中流出活水的江河来!


苗青青 回复 悄悄话 子初好,很高兴你喜欢,是啊,患难磨练信心。。。

我也很喜欢你的新帖, 生命的执著:))

祝一周愉快!
虔谦 回复 悄悄话 问候青青, 念! 很高兴你和满望有了联系.
祝一切好!
虔谦 回复 悄悄话 青青好, 我回头来细读. 青青, 常常想着你, 有你在身边, 非常幸福, 非常安慰. 神保佑你和你的家.
周末平安快乐!
子初 回复 悄悄话 谢谢苗青青分享!我也喜欢诗歌《感謝神》。
以前只知道“感謝神祷告蒙应允“,不懂为什么“感謝神未蒙垂聽“。在经历过不少的磨难后,才懂得其中的含义。
周末愉快!
登录后才可评论.