天玉之

行于山水,爱在心头,教书育人,诗意人生
(原创所有,请勿转载)
个人资料
正文

【庭院之王】【King of the Yard】

(2023-05-05 20:02:26) 下一个

 


         【庭院之王】

 

 

            文/天玉之

 

 

我有足够的脑力与体力 来

诱捕日本甲虫 用BB枪驱赶兔子

给莓子套上网以防鸟儿们偷吃,这样

我便可以种植鸢尾花 百合花 和玫瑰了

 


我开车去自己的陷阱

朝九晚五, 一年360天, 天天如此

我缴纳税费 适应各种制度 机构 奔波于

工作、婚姻、孩子间,辛勤如蚁,这样

 


我的下一代便有足够的钱财

买大房子住 像我一样对付

日本甲虫、兔子,和鸟, 这样

他们便可以种植鸢尾花、百合花,和玫瑰了

 


人们说 我是庭院之王

 

 

 

            2022.7.22

 

 

 


      【King of the Yard 】

 


              文/天玉之

 


I have plenty brainpower and strength to 

Trap Japanese beetles,

Drive away rabbits with BB guns,

Net berries to keep from birds, so that

I can grow irises, lilies, and roses 

 


I drive to the trap of my own

Nine to five, 360 days a year,

I pay taxes and dues,

Adapt to the systems, institutions of 

Job, marriage, children, hardworking as an ant, so that

 


My next generation has the money 

To buy a big house, dealing with 

Japanese beetles, rabbits, and birds, just like me,

So that they can grow irises, lilies, and roses 

 


People say 

I am a King of the Yard

 

 


           2022.7.22

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
天玉之 回复 悄悄话 此诗上了文学城首页,谢谢网管和美语世界坛版主的推荐!~~
登录后才可评论.