Lucy Maynard

分享在英国求学,移民生活,中英文化差异的点点滴滴
正文

英语谚语|English Idioms

(2020-11-04 06:44:16) 下一个

#LearningEnglishIdioms#英语谚语#chengyu|When life gives you lemons, make lemonade#随遇而安 成语 chengyu English Idioms|英语谚语|When life gives you lemons, make lemonade|随遇而安 随遇而安 苦中作乐 Hi everyone, this is Lucy! 大家好 我是露西! Today we are going to talk about an English Idiom, which is 'When life gives you lemons, make lemonade! “When life gives you lemons, make lemonade” 的字面意思是 “当生活给了你酸溜溜的柠檬时,就把它做成酸甜的柠檬汁吧”,它是一个英语谚语,用 “lemons(柠檬)” 比喻生活中的困难处境,而用 “make lemondate(做柠檬汁)” 来比喻将困难努力转变成机遇的态度。这个谚语的寓意是 “在不利的状况下尽力而为”,意思相当于我们汉语里的 “随遇而安,苦中作乐”。 Examples: I couldn’t get a job after university, so I started my own business. When life gave me lemons, I made lemonade. 我大学毕业后找不到工作,所以就开始自己创业。当我在生活中遇到困难时,选择了自力更生。 I was struggling to afford my rent when I was studying at university. So, I started tutoring the Chinese language,。When life gives you lemons, make lemonade! 我上大学时,为了房租发愁,所以我开始通过辅导中文来赚钱。人生就是要随遇而安,苦中作乐! Engish Idioms in Chinese, This is all for today!thanks for watching!see you next time! bye-bye! 如果你觉得我的视频对你有帮助的话,欢迎点赞订阅,并且分享给你的小伙伴们!

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.