迷失在22岁

关于蘑菇的爱情。。。 理想, 和杂念
个人资料
归档
正文

回忆 (图)

(2005-12-05 01:27:25) 下一个

他大我2岁, 认识我之后就一直把我当成小妹妹一样来照顾 认识他后,我再没自己拿过一次纸巾,倒过一次水, 因为他会为我做 他会晚上2点开车带我出去吃东西,因为我饿了,尽管我家离他家要开30分钟的车 我生他的气, 挂他的电话,他会马上打回来。。如果我不接,他会去找我最好的朋友, 让她和我讲 我打一下喷嚏, 他会二话不说, 把暖气拿到我的房间 吃螃蟹,虾的时候,他会帮我剥皮 出去玩的时候, 爬山,会拉着我的手,只有一瓶水, 一定要我喝过了他才喝 出去吃饭的时候,会问我要不要外卖,因为他怕我晚上会俄 出去玩,喝酒的时候, 他会趁我不注意的时候偷偷亲我一下, 但平时都不敢碰我一下 我对他说, 你还蛮可爱的吗, 他兴奋得马上告诉他最好的朋友, 他的朋友烦到让我不要再说他可爱了 我和朋友出去玩, 喝多了酒, 叫他来接我回家, 他会马上从床上爬起来, 准时赶到。。。。。而我, 却吐了他一车。。 他为了去我学校的舞会,去专门买了配我裙子颜色的西装 记得他用了40分钟才说出他喜欢我。。。从他一开始说话, 到说出喜欢我, 我的朋友已经上了一次厕所,吃了东西, 烧了水, 放凉了,并到在杯子里端给我, 他还在电话里吞吞吐吐。。。 我生日时,他买的蛋糕, 帮我切的蛋糕 在ktv会和我一起唱我最爱的[勇气] 他过生日时, 看到我为他画的画像,会说那是最特别的礼物 可是我什么都没有为他做过。。。 他说我都不知道他对我的好 他说我是最爱生他气的女生 他说我的脾气不好 他说是我说出要放手的 可是我是真的喜欢他, 但他看着我的眼睛,问我喜不喜欢他时, 我却说不喜欢 我知道他对我很好, 但是我宁愿装傻说不知道 因为我知道,在他的家乡有一个和他在一起6年的女朋友。 她还在等他 虽然他们当时的关系不合 虽然我最喜欢的歌是勇气, 可是自己却没有勇气去抢别人的东西 我只有放手, 有多难过, 只有自己知道 我对他发脾气, 是因为我的无奈 The world is a small place, so small that we cant even escape from it The things that have happened in the past few month is making me cry and laugh at the same time, while to my mum who has been never so interested in my personal life, its like a TV soap series, and she said she liked watching my life, cos its interesting How can I blame her, I was so caught up in my own little world lately cos so much was going on that I couldn*t even think properly From the start, it seemed like innocent friendship, the four of us, hanging out together all the time. 小黑,小白,香蕉妹,香菇妹, But things change..god how things can change so quickly within such a short period of time, but still wish things were like what they were like at the start, how could we have know better?? We are only young and yet not wise enough Me and banana gal was summing up the coincidences we had this year.firstly after saying something she was sure that couldn't happen in her life, her mum calls her the next minute to prove her otherwise, leaving us both in speechless shock. Then driving in country side, I told her to go slower, but she said there's no one in sight, then next minute a cop pops out of no where. for her, everything is happening the opposite to what she said But for me, as the fortune teller told me earlier, this is the year that I get everything I wanted.....so far, I have to say she is rite, I got into the hospital I want to do my traineeship, I got my holiday in china, and most of my wishes came true the day after I said it (of cos the reasonable ones). And the most freaky thing is, I really really wanted to see a person, but didn't have the guts cos it would just complicate things up, and u know what, he calls me and ask if I was free..more shocked than glad I have to say.....makes me think maybe there is something beyond what human understands, something like god, that's constantly playing with our lives.. that's how I feel now, cos my life seems more like a joke Ok, more coincidences, 2 gals who were best friends liked the 2 guys who liked me and my best friend. And this guy who liked me and another one who liked my best friend went out with the same gal (these 2 were her only bfs), and although we don't know this gal, but me and banana gal feel like we have known her for ages....i find all these pretty amusing, cos again it proves what kind of small world we live in#..we just cant get away from the circle we hang around in i guess everything started when me and bannana gal decide to make the most out of our last uni year we want to experience outside our normal lives. even though other may think we look like we all out all the time, but we actually prefer quiet lives, and it was only after the final exam that we decide to live up to our images from clubbing to ktv, drinking, dancing, and letting go of all our problems....yes we can live a life like that, contrary to what i have always thought.........and it was acutally easy, much easier compared to studying and working hard....u dont even need to think....and cant believe we will even go sing k and clubbing during the exams period, considering that we do pharmacy, which is not an easy course sharon said i am one of a kind, she said that i am totally different to the people i hang around with, i am too old fashioned, have too many moral principles, and yet, i will not do what people like me are doing eg. staying home and study and be a perfect gal that all parents like. to my old friends i have become superficial....from the old dayang who never dressed up or wear make up, to the now dress-to-impress dayang...i dont really understand, is this superficiality? just because i want to look good, and looking good brightens up my day? and most importantly, its because we live in a superficial world. people treat u differently if u look good. i realise that, and its a fact of life but when i start to think now, all these didnt make me much differnt from who i was.........we began a journey to find out more about ourselves, but instead me and banana gal is more lost than ever. but along the way, i have changed, both inside and outside...i have lost my 'little gal' appeal. at my parents 50th birthday, an old family friend said, omg, dayang is sooo mature these days, like an adult. i think my looks are reflecting what i feel from inside. the things i have seen and experienced, although not much, but they did open up my eyes. i have never been so expose to the raw uglisness of selfish human nature, i have never been so disappointed in people. but i have learnt, i know there are ppl out there who will just use u and pretend to be ur friend -------------------------------------------------------------------------------- the key chain i gave 小白 is still on his mobile, and the portrait i drew for him is still in his closet (dont ask me why he puts it there, maybe he doesnt like staring at his own face, who knows), maybe when he sees them he will still remeber me, although i will not see him anymore and we will become strangers in the future......hahaha and i still got his jumper, the one i threw upon when i got drunk, i washed it for him but he didnt want it back cos he thinks its disgusting....so i guess thats all we've got left of each other we never understood each other...frankly, he cant see anything else besides his cars, and i know nothing about cars...and when i gave him the portrait, he asked me, where did u get this done....what can i say. I bet he would tell u that my hobbies are eating and sleeping.........to him, i am a little gal, too cute and not mature enough not acting my age, eat and sleep too much. when i painted my nails green, he thinks i am weird. he always say 我被你彻底打败了, cos he thinks i am too crazy and to him crazy=immature... Unlike rich, he doesnt know my fav authors, doesnt know my fav movies, and i bet he probably never heard of them in his entire life. like i had to explain to him what a grand piano is, he finally got it and said 'oh its the big piano, and u can stick the lid up. but i rather its a ferrari" and it will be our typical conversation........ shallow? certainly。。 but i guess u overlook things when ur not in the rite mental state or when ur IQ equals zero like i was. he and 小黑 never understood me and banana gals jokes, we would laugh, and they will think we are going crazy and say 我们被你们彻底打败了。。。 i am questioning myself here already....can we really not see each other anymore? when i told him that i dont want to see him no more, he didnt take it seriously, like he was sure that we will still see each other........sharon said i am too soft and always eat my own words, maybe shes rite about that cos we did see each other after my 'talk' with him....silly me 杨丞琳的暧昧, 唱出了我和你之间的关系。 最讽刺的是, 第一次听到那首歌是在你的车上。 差一点以为是你故意放给我听的。。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.