云霞姐姐

追梦,生活中的感动
本博客文章均为原创,转载请注明出处
个人资料
云霞姐姐 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

【爱,可以这样写】情人节说歌

(2023-02-14 10:35:42) 下一个

 

 

 

 

【爱,可以这样写】情人节说歌

 

 

 

 

今天是情人节,爱的字眼,爱的浪漫及爱的故事四处洋溢;自古以来,东西南北,表达爱的方式,五花八门,爱的歌曲更是成千上万。但是,有两首描述的爱的歌,形象生动,乐曲走心,听后令人耳朵怀孕心房开花,“心底扎根

 

 

第一首:All of me by John Legend ,(2014

 

歌曲描述相恋的人,浓郁的情感和火辣辣的爱,这歌常出现在婚礼上,特别是年轻一代人,喜欢用这歌在婚礼上表达他们浓浓的爱意。

 

网络上的歌词与翻译,相当生动,画面感超强!

 

John Legend- All of Me

我的一切(翻译来自可可英文)

 

美国婚礼上热门曲子,你不可不知

 

 

 

 

 

What would I do without your smart mouth?

没有你的甜言蜜语,我该如何是好

Drawin' me in and you kickin' me out

你时而热情似火,时而冷若冰霜

You've got my head spinnin', no kiddin'

让我神魂颠倒

I can't pin you down

又无力抓住

What's goin' on in that beautiful mind?

你那可爱的脑袋里到底在想些什么

I'm on your magical mystery ride

你的世界神秘莫测,让我不禁追随

And I'm so dizzy, don't know what hit me

不知被什么击中,我的头脑一阵晕眩

But I'll be alright

怅然若失

My head's under water, but I'm breathing fine

仿佛坠入水中,却依然快乐

You're crazy and I'm out of my mind

你是如此狂野,让我失去理智

'Cause all of me

因为我的全部

Loves all of you

爱上你的一切

Love your curves and all your edges

你的曲线与棱角

All your perfect imperfections

还有你完美的不完美

Give your all to me

把你的全部都交给我吧

I'll give my all to you

我会倾我所有

You're my end and my beginnin'

你是旅程的终点,亦是起点

Even when I lose, I'm winnin'

即使输了一切,有你在身边已是满足

'Cause I give you all of me

因为我把我的全部都交给你

And you give me all of you, oh-oh

你也让我得到整个世界

How many times do I have to tell you?

多少次忍不住告诉你

Even when you're crying, you're beautiful too

即使你哭泣,你依然是最美的

The world is beating you down, I'm around

哪怕世界让你疲惫不堪

Through every mood

我永远不离不弃

You're my downfall, you're my muse

你是奔流向我的瀑布,予我灵感的缪斯

My worst distraction, my rhythm and blues

你是悦耳的布鲁斯,拨乱我的心弦

I can't stop singing, it's ringing

旋律萦绕在心头,我无法停止歌唱

In my head for you

只因你的灵魂在呼唤

My head's under water, but I'm breathin' fine

仿佛坠入水中 却依然快乐

You're crazy and I'm out of my mind

你是如此狂野,让我失去理智

'Cause all of me

因为我的全部

Loves all of you

爱上你的一切

Love your curves and all your edges

你的曲线与棱角

All your perfect imperfections

还有你完美的不完美

Give your all to me

把你的全部都交给我吧

I'll give my all to you

我会倾我所有

You're my end and my beginnin'

你是我人生之旅的终点,亦是起点

Even when I lose, I'm winnin'

即使输了一切,有你在身边已是满足

'Cause I give you all of me

因为我把我的全部都交给你

And you give me all of you, oh-oh

你也给我你的全部

Give me all of you, oh

让我得到整个世界

Cards on the table, we're both showing hearts

摊牌吧,我们是如此心心相连

Risking it all, though it's hard

来吧,旅程艰险,但我们勇敢无畏

'Cause all of me

因为我的全部

Loves all of you

爱上你的一切

Love your curves and all your edges

你曼妙的身姿 玲珑的曲线

All your perfect imperfections

还有你完美的不完美

Give your all to me

把你的全部都交给我吧

I'll give my all to you

我会倾我所有

You're my end and my beginnin'

你是我人生之旅的终点,亦是起点

Even when I lose, I'm winnin'

即使输了一切,有你在身边已是满足

'Cause I give you all of me

因为我把我的全部都交给你

And you give me all of you

你也给我你的全部

I give you all of me

我把我的全部都交给你,毫无保留

And you give me all of you, oh-oh

你让我得到整个世界

 

 

 

第二首:Shallow 浅滩 

 

 

 

选自《Stars is born 》电影《一个明星的诞生》插曲

 

女神卡卡和布萊德利·庫柏合唱(Lady Gaga, Bradley Cooper - 2018

 

歌曲描述了另一种迷茫的爱,《浅滩》使他们墜入愛河又不得不放手,这种爱,命运多变而浪漫!

 

 

 

 

 

Shallow 浅滩 (翻译来自百度)

 

Tell me something girl
告訴我些什麼,女孩啊
Are you happy in this modern world?
在這目眩神迷的世界裡,你真的開心嗎
Or do you need more?
或你對人生還有嚮往
Is there something else you are searching for?
你的心底是否還藏有 另一個尋尋覓覓的寄託

I’m falling
我正在墜落
In all the good times I find myself longing for change
那些美好的時光裡,我渴望著蛻變,脫胎換骨
And in the bad times I fear myself
在面臨低潮時,卻又不斷懷疑自我


Tell me something boy
向我傾吐你的故事吧,男孩
Aren’t you tired trying to fill that void?
難道你不也疲於填補生命的空虛
Or do you need more?
或者你的心仍有所憧憬
Ain’t it hard keeping it so hardcore?
用心良苦的你,怎還不願承認筋疲力盡

I’m falling
我正在墜落
In all the good times I find myself longing for change
那些美好時光裡,我渴望著蛻變,脫胎換骨
And in the bad times I fear myself
在面臨低潮時,卻又不斷懷疑自我

 

I’m off the deep end, watch as I dive in
縱身躍入深淵中,親眼看著自己沉沒
I’ll never meet the ground
明知這樣的深水沒有盡頭
Crash through the surface, where they can’t hurt us
衝破平靜的海面,那裡無人能傷即我們分毫
We’re far from the shallow now
我們離淺灘已有萬里之遙

In the shallow, shallow X3
曾經擱淺在岸邊
We’re far from the shallow now
但如今我們已遠離原點

Wooaaaah
Woaaaaaaaaaaah

I’m off the deep end, watch as I dive in

縱身躍入深淵中,親眼看著自己沉沒
I’ll never meet the ground
明知這樣的深水沒有盡頭
Crash through the surface, where they can’t hurt us
衝破平靜的海面,那裡無人能再傷及我們分毫
We’re far from the shallow now
我們離淺灘已有萬里之遙

 

In the shallow, shallow X3
曾經擱淺在岸邊
We’re far from the shallow now
但如今的我們再也無法回游

 

 

两首爱歌,堪称经典,把爱写得淋漓尽致!

 

爱,可以这样写,幸福的人走入婚姻;不幸的人各自迷茫!

 

祝大家情人节快乐!

 

 

 

分享到星坛

 

https://bbs.wenxuecity.com/romance/904961.html

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.