个人资料
  • 博客访问:
正文

辨认 余秀华 英文翻译

(2019-08-04 19:26:34) 下一个

Discern

 

Xiuhua Yu

 

Love is a lone incineration in the distance

Is a me rebuilt from ashes

Is a scream when pain results in a havoc

Is eternal silence after the scream

I whirl and whirl to approach you

Like the flowers on a torrent

Like the swirls under the flowers

 

I hear time plunge at time’s speed

Pound and roar

Oh, I insist to wait for you to discern me in my way

Also in my way to discern you

 

Exhaust half a life, exhaust half a life        

I conceal myself in the crowd, silent and mute

And love, when your hairs are entirely white

After you correctly call out my name

Love is the silence deeper

Than the sky

 

辨认

 

余秀华

 

爱是一场远方独自的焚烧

是用灰烬重塑的自我

是疼到毁灭之时的一声喊叫

是喊叫之后永恒的沉寂

我以旋转的方式向你靠近

如激流上的花朵

如花朵下的漩涡

 

我听见时间以时间的速度下坠

撞击轰鸣

噢,我坚持以我的方式等你辨认

也这样辨认你

 

半辈子耗尽,半辈子耗尽了啊

我混匿于人群,哑口无言

而爱,是你满头白发时

准确地叫出了我的名字后

比天空更深的

沉默

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.