个人资料
正文

天朝玉诗歌专辑【爱情诗五首 - 花对山说】

(2016-06-30 22:32:04) 下一个


                      
1.【桃花开了】
   文/天朝玉

呵,玉兰花开了
鸳尾花开了
百合花也开了
多么美好的春天呀
一如二十年前

今晨,我们的桃花
也开了,在心的花园
两粒秋天的种子
出人意料地
绚丽了春天

多好啊,再走一次
那灼热得不可抗拒的
夏天,仿佛
又活了一次


2.【如期而至】
   文/天朝玉

去年冬天
埋进土里一袋
郁金香花球
也埋进了希望
冰冷
萧瑟
将信将疑

几场春雨后
郁金香仙子
拱出遗忘
冷落
一夜间
明亮了花园

看呀!柳树下
紫姑娘们
正与春风嬉戏
腼腆的粉白姑娘
簇拥在小溪旁
窃窃私语
红黄姑娘们
挤在凉亭边
斗艳争奇

多好的如期而至呵

愿所有冬天种下的
承诺与希冀
都有破土而出的春天!


3.【花对山说】
      文/天朝玉

山呀
无论你走到哪儿
我都跟着你
我要把花的灿烂
融入你的魂体

开在你的脚下
我风情万种
娇媚旖旎
引来千百只蝴蝶
和热爱自然的游人

开在你的山腰
我清亮山泉瀑布 
斑驳松林月影
薰香着涓涓流水
迷醉了云雀山鹰

开在你的山顶
如若高处不胜寒冷
我就变成
一朵朵雪花儿
飘落你的怀中

 

4.      【玉兰】

        文/天朝玉

 

我等你 在我身后

以神奇的笔 圈圈点点

用尽世间最美的颜色

直到我终于转身

在你眼前 

一下子绽放 

 

第一朵 

春天的玉兰

挂着厚厚的晨露

 

 

         【Magnolia】

       By Tian Chao Yu 

 

I wait 

while you draw circles and dots 

behind me,with your magic pen 

use up all the colors

till I, all of a sudden

turn around 

blooming in front of you

 

The first 

magnolia blossom of spring

with thick morning dew

 

 

 5.    【睡莲】

       文/天朝玉

 

我想要你 

趁夜色未尽 

将我用力揉碎 碾平

然后 轻轻撒进

与月亮轻飞曼舞的

水中

 

我将全身松软

变成五月的一朵睡莲

在晨风中舒展 

羞怯幸福地 绽放在 

你波光涟漪的

爱河里

 

 

 【Waterlily】

By Tian Chao Yu

 

I would like you to come

before the night is gone

softly crush and flatten me

gently sprinkle me into the moonlight

dancing gracefully with the water

 

My body will turn soft and relaxed

I will turn into a blossom of waterlily in May

slowly open in the morning breeze

bloom sheepishly and happily

in your rippling river of love


6. 【A Rose for Me】
   By Tian Chao Yu

Sweet, fresh
like April's rain
full of anticipation
from winter dreams 
the Earth's promises
of his glory days
in May

But he stayed
stays with me
in a little vase
on a dreary afternoon

Standing tall
he hugs tightly
layers of pedals
singing his one and only 
love song
Without a sound

7. 格律诗

【风花情一】
风吹花蕊几层开,云雨琼汁点点来。欲测情思多挚厚,绯红微颤夏桃腮。

【桃花情一】
世间俗事搅情锺,无奈相思伴泪浓。又见桃花流逝水,来年依旧宠香容?

【桃花情 二】
三月桃枝恋意浓,蜂飞蝶舞水淙淙。为情开得群芳妒,不枉今生与子逢。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.