个人资料
正文

“美人封”——Day8

(2020-04-22 20:25:55) 下一个
3月27,星期五
草帽歌
 
那顶草帽,随手编造
就地取材,式样地道
未添色彩,未加边料
随风放飞,扶摇云霄
 
忽然不见,音信无杳
坠入山坳?挂在树梢?
那顶草帽,何处寻找
奈兮何兮,吾之草帽
 
朋友说,“美人封”——Day5找不到。于是想起很多年前的一首《草帽歌》——
 
Mama, do you remember
The old straw hat you gave to me
I lost that hat long ago
Flew to the foggy canyon
妈妈,你可曾知晓
你给我的那顶草帽
很久以前它失落了
坠入云谷,随雾飘渺
 
Yeh mama, I wonder
What happened to that old straw hat
Falling down the mountain side
Out of my reach like your heart
耶——妈妈,我想知道
那顶旧草帽,究竟怎么了
就像你的心,消失在山那边
让我再也感受不到
 
Suddenly that wind came up
Stealing my hat from me, yeh
Swirling, whirling gust of wind
Blowing it higher away
忽然间狂风呼号
耶——吹走了我的草帽
旋风卷起它,那顶旧草帽
高高飞向天外云霄
 
Mama, that old straw hat
Was the only one I really loved
But we lost it, no one could bring it back
Like the life you gave me
妈妈,那顶旧草帽
我心中的唯一珍宝
像你给我的生命,一旦失去
我们再也寻找不到
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.