新部落

I think, therefore I am. - René Descartes
个人资料
正文

【巴格达之星】-- 送给老宋

(2008-01-26 09:48:54) 下一个

老宋:

I just read your follow-up posts corresponding to YuGong’s, and I was amused by your sense of “dry humor”, and much more touched by your sentiments associated with your extraordinary war experiences in Iraq & Kosovo. Though I myself have never been in, or even close to, a killing field, but I can empathize what you’d gone through, and your longing for a piece of music that can relate the sentimental experience of your past.

Not sure how accessible to the Iraqi music due to the warfare that’s still ravaging that country, it just occurred to me that Badari (搬得累) band has a piece of music, The Star of Baghdad, and hope that could shed some light on your emotional craving, even though there might not be much Iraqi flavor in the music except the title.

Have a great weekend!

 

http://www.doring.cn/bgmusic/200607251202397.mp3

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

YuGong,

我没有亲眼在战场见过真实的惨烈场景。但因工作关系,我看过大量,可以说天天都可以见到血腥的战场现状,还有那些有意无意形成的惨烈景象,诸如爆炸、枪击、车祸、火灾、水灾、地震、泥石流,应有尽有。那些殷红殷红的鲜血,那些还在挣扎的活死尸,以及科索沃、伊拉克等地无辜死难者的被炸飞的残肢断臂,及至变质的腐尸。惨不忍睹的也要看。这些都是记者冒着生命危险在枪林弹雨中拍摄的,未经过任何加工的原始资料。是电视上公开播放时绝对见不到的。因为如此,我才对枪炮有独特的敏感性。

至于伊拉克,你一定觉得奇怪,怎么我会怀念那里?你有所不知,我在80年代初,曾在那里工作过两年。在北部接近土耳其的库尔德地区,那里每逢十月之后雨季来临,山坡上到处一片葱绿,说绿茵茵的地毯丝毫也不夸张。而春季一到,更是阳光明媚,山花烂漫,那种秀气可餐的景象不亚于你那些歌曲配的画面。不信,我可以给你看我曾写过的一些文章,一看便知。

哎呀,又说多了。简直是“灶王爷打筋斗,离板了”。明白这句话的意思吗?灶王爷是贴在灶台上方的墙上,它前面是钉在墙上的一条木板,放置香炉。它本是在木板上坐着的,它一旦打起筋斗,岂不离(开)板(子)了?哈哈!等着你的好歌。谢谢。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

YuGong

这段音乐很优美,我很喜欢。不过我有点不解,这么悠扬的乐声,那么美丽的风景,配合起来很谐调,可后来突然有几门大炮夺目而出,叫我不寒而栗,令我眼前出现炮火连天,血肉崩裂横飞,伤心惨目的景象。我不懂艺术,只是直觉。说到这里,我想问你是否有配上伊拉克背景的音乐,我很怀念伊拉克。如果有,请分享。谢谢。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.