黑暗的文学

张慈,作家,剧场表演者,纪录片作者。
个人资料
  • 博客访问:
文章分类
归档
正文

今天是 2013年12月13日 星期五

(2013-12-13 02:37:41) 下一个
-张慈诗歌


Eyes met under the dim light,as if in a dream,

I know there is not much feeling lingering for me,

yet I send you my pictures frequently ,

so you know how I am,it brings me a peace of mind .

Love is beautiful,paradoxically the process is painful.

the only trick I can play is to leave you alone for a while,

but I cannot forget you in my heart, just like the flower in front me smiling in her tears.

灯下相见,如在梦中
我心中淸楚你对我的爱已所剩无几
但我还是要经常为你拍照
以让你知道我的情况
给自己一些安慰
也是让你放心
是我认为爱情是相当美好的
但过程确实痛苦
我只有离开你的花样
却没有忘记你的力量
就像眼前这花朵儿关不掉泪光
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.