正文

跟 unavail 谈

(2012-03-17 11:26:41) 下一个
凉亭 发表评论于
unavail 你崇拜薄, 我更崇拜袁腾飞老师。因为他是平常小人。去看看他的讲课吧。 他有一句话很适合老兄。 就是跟很多极端爱国者无法沟通。

我承认你爱国,不需要verify,但是公正就是所有的人都应该平等对待。 你知道多少薄的内幕。如果薄真的那么廉洁。我也投他一票。就是有政治野心也无所谓。 但是, 正是因为他也假公济私,用权利打压一方,支持一方,而对权利的渴望大于做人民公仆的本职。我才瞧不起他。鄙视他。 就像我鄙视老毛的后半生一样。

老兄更不能用五十步笑百步看其他政界要员。 他们也同样有罪。 历史回来见证这一切。我们国家需要的是一部 无一例外都去执行的法典。 让法来治国。 而不是党来治国。 任何人犯了法都一视同仁。这样才能转变中国的专政局面。

我更讨厌那些做面子工程的领导。 你回国去苏州看看吧。那里的变化也是不可思议的。 但是没有打黑唱红这些花花肠子。 事业是让人体会的不是给人看外表的。

unavail 发表评论于
// like ai weiwei, if he is the right guy(s) for our home country or chongqi to say the least (30 million people. people in chongqi like him. like when wheather is heating, he organized all the possible resources to release the burden for all city people, not to mention all facets of work and life concerns or perplexions in his leadership or management domain or territary), we can donate to cover this. 30 million people x YMB3-4 less than $0.5.

// if you study more, you will find he is the right guy(s) for our home country at this time and moment, though there is still much room for him to improve in order to do a better job.

上亿 资产
poor unavail,

老哥居然用写信方式回答我的回信. 我们都是凡人,不会对政局有任何影响,但是都希望自由,平等,博爱在中国大地降临.

当我翻看youtube文革的画面,感到浑身颤抖,人类的弱点毕露无遗。据说山西留下的成吉思汗的后人也掘了祖坟。前些年又修复。薄的出局,不仅仅是官场上的尔虞我诈,也是社会发展的必然。他恰恰代表了那一代意识形态模煳而走回头路的部分人。

当你坐地铁时,一抬头看到你的市长拿着包坐在你对面。而乘客都很淡定时,就看出来。这个市长是公仆,你应该支持他。我就看见过,感慨万分哪。再看看台湾选举,多么值得借鉴。这样的执政才能给国家带来常年的稳定和复兴。


unavail 发表评论于
Dear Friend,

I respect your opinion. No offense.

However, I do know a lot way above average people as the top place i came from.

China is still not a land people can work and live freedom.

That is why, we are willing to spend our free time to trumpet the bright future for our home country, though we no longer need to worry for ourselves if china is poor, hunger, or tyrany, or if it is issuing food/meat/clothe/etc stamp again.

Thanks for your kind and generous sharing. Take care.

Sincerely,

Unavail
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.