正文

【夜来香】

(2011-08-29 00:05:13) 下一个

 


夜来香

Fragrance of the Night

那南风吹来清凉,那夜莺啼声细唱
月下的花儿都入梦,只有那夜来香吐露着芬芳

我爱这夜色茫茫,也爱这夜莺歌唱
更爱那花一般的梦,拥抱着夜来香
闻这夜来香......

Though most popular in the 30s and 40s,
it is still a favorite song of many Chinese today.
“All flowers are asleep with the cool southern breeze
and dreaming with the quite nightingale singing.
Only the Queen of the Night
is revealing her sweet scent.
I love this vast night darkness,
the singing, the dream
and the embracing fragrance





 

【夜来香】

那南风吹来清凉
那夜莺啼声细唱
月下的花儿都入梦
只有那夜来香吐露着芬芳

我爱这夜色茫茫
也爱这夜莺歌唱
更爱那花一般的梦
拥抱着夜来香
闻这夜来香
夜来香
我为妳歌唱
夜来香
我为妳思量

啊~啊我为妳歌唱
我为妳思量
LA~LA~LA
夜来香
夜来香
夜来香

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.