个人资料
  • 博客访问:
正文

女儿对占领华盛顿的帖让我回想起我的当年。

(2011-11-20 07:06:53) 下一个
女儿针对媒体指责乔治敦大学学生没有积极参与占领华尔街运动发了一个贴:

Georgetown Students Criticized For Not Joining Occupy Protests

www.huffingtonpost.com

WASHINGTON -- Are Georgetown University students part of the 1 percent? According to the Hoya, there's been a lack of involvement by Georgetown University students in Occupy movement.

Wow. This is some major BS. I'd say we don't participate bc many of us had to take econ and we understand opportunity costs: not wasting our time camping out in the middle of DC misdirecting our anger and providing no constructive solutions and instead equipping ourselves with the tools we need to actually become the next generation's proactive leaders in the private, public, and non-profit sectors. If you don't like the status quo, equip yourself with the tools to change it, don't futilely occupy. #bethechangeyouwishtoseeinthew​orld
这是她对跟帖的回帖:
I agree Shiva, they are major concerns, both domestically and globally. I just don't think the Occupy movement (as of yet) has a way of being able to produce any real change concerning those issues. On the whole, they're just continuing the massive blame game of our own domestic politics.
看了女儿的帖让我想起一段往事。。。。。
那是在文革后期,我还在读高中,社会上又掀起一股反击右倾翻案风的运动。
一天课后,我班的团支书召集开会,会上提出为了配合反击右倾翻案风,我们不能再“两耳不闻天下事,一心只读圣贤书”了,我们应该罢课闹革命。
我说:我们是学生,不读书将来怎么建设祖国?
团支书很不高兴,因为我驳了他的面子。阴沉着脸说:读书是为了什么?
我说:是为了更好地建设祖国。
他说:我看,有些人是为了自己将来升官发财。
我腾一下站了起来,大声说:你用不着这么含沙射影,等毕业那一天,你敢不敢和我手拉手一起去报名插队落户?
他一下子懵了。。。。。。
看看女儿的帖子与我当年何其相似,深感欣慰。父母的言传身教起了作用。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.