个人资料
  • 博客访问:
正文

Good forgetter

(2007-01-02 19:40:33) 下一个
今天傍晚,我接了兄妹俩,刚要开车回家,Anna 发话了:

"Mommy, I did something wrong today." Anna confessed.

"What did you do, baby?"

"I told Adytia what his birthday gift is. It is not going to be a surprise for him :(" Anna sighed.

"What was the gift that you told him?" ------ I was hoping that she remembered it incorrectly, since I didn't bring her when I bought the gift.

"I told him they are one basketball and one football." Anna said proudly. She must have seen them in the trunk of the car.

"Uh oh, you really knew what they are.  I guess he won't be surprised then……" I pretended that it did matter.

…………

"Good thing he is a good forgetter!" Anna said with gleaming eyes.

"Maybe he will forget what I said when it's his birthday!" She said hopefully.

"Hahahahaha, that's a good one!" I couldn't help laughing at this point. 

"A good what?"  Anna asked.

"A good ------- joke."  I started feeling guilty laughing out loud.

"Mommy, seriously, it is not a joke.  He even forgot the important things that his mommy told him."  Anna insisted.

"Oh, I see.  Maybe you are right. He might still get surprised."  I had to agree with her now.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
寒枝 回复 悄悄话 我跟孩子们对话,大概有80%用英文,20%用中文。

他们在这里出生长大,许多名词我都很难翻译成中文,就更难要求他们全说中文了。另外也不想影响跟他们的沟通。我自己开始说话时一般是中文开头的,他们有时候也可以用中文对答几句,但是我从来不强迫他们说中文。不过我平时会比较注意,常常用中文重复自己的话,至少保证他们能听懂。

感觉他们还是对中文很有兴趣的。他们每星期天去中文学校上两个小时中文,有时在家也看中文卡通,甚至中文电视连续剧。他们也常要求我念一些中文的故事书。
小馄饨 回复 悄悄话 你跟女儿用英文对话?我只用中文。有时候孩子跟我急,要我用荷文。
我也一样,给人买了礼物恨不得马上告诉对方,最讨厌自己也得隐藏着这个秘密
寒枝 回复 悄悄话 谢谢毛毛-妈!我经常到你的博寻找菜谱呢!
毛毛-妈 回复 悄悄话 你女儿太可爱了,小美女噢~~
寒枝 回复 悄悄话 惠兰也天天快乐!
看起来你好高兴啊:)
惠兰 回复 悄悄话 周末快乐!
惠兰 回复 悄悄话 人长大了真不好呀!看看这些小家伙们,才知我们老了,呵呵。
寒枝 回复 悄悄话 实在忘不掉,就装作忘掉了吧!:)
惠兰 回复 悄悄话 哎呀,我也想忘掉好多事呢!
登录后才可评论.