个人资料
  • 博客访问:
正文

Andrew's Piano Audition

(2006-05-22 20:39:56) 下一个

Andrew passed his first piano audition last Sunday.  He was a little nervous and had an accident at the fourth piece.  Overall he did a great job and the teacher was very pleased with him. 

He finally got to open the toy that I bought for him for his award, which was there in his bedroom for a couple weeks, only allowed to look without opening.  Daddy got him a fancy basketball net with shaft, which everyone in the family enjoyed quite a bit since it got set up on Sunday afternoon.  Daddy placed it on our huge deck and we took turns to practice shooting baskets.  Andrew was pretty good at it and he scored 10 times tonight after dinner.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (9)
评论
寒枝 回复 悄悄话 抱歉刚看到applaud MM的留言.
麻烦嘛, 也就是会受到惩罚. 根据具体情况和错误轻重, 会被剥夺周末看电视和玩游戏的权利, 或者得不到新玩具, 等等不一啦. 不过我有时候也会心虚, 不知将来他更独立的时候是否我就没什么招儿了.
applaud 回复 悄悄话 "麻烦大了"?

很好奇,能不能透露一下是什莫样的“麻烦“?不好意思,我听说经常要和小朋友“斗智斗勇“,而自己智商比较低,所以到处学习。
寒枝 回复 悄悄话 不好意思, 好象是啊:(
我常常跟劳工抱怨来着: "本来俺们虽不算窈窕, 好歹也是温柔娴淑的; 现如今已经被生活千锤百炼, 炼成了泼妇啦, 真郁闷……”
晓风残月 回复 悄悄话 寒枝姐是个厉害妈妈?!
寒枝 回复 悄悄话 哦, 是说他开玩具的事啊? 这是源于我这个做妈妈的太说到做到, 他知道要是提前开了就麻烦大了.
也许我平时是有点儿过了? 反正他没开不是因为沉得住气, 是因为没这胆儿:(
中年人 回复 悄悄话 晓风MM said it for me. Thanks!
晓风残月 回复 悄悄话 He is very 沉得住气, because he kept the toy as it was for weeks, which was very difficult for such a young boy.
寒枝 回复 悄悄话 我怎么没觉得他沉得住气呢? 也许我自己脾气太慢, 所以ANDREW 在我眼里是个典型的急躁型:(
中年人 回复 悄悄话 7岁的孩子就那么能沉得住气,很有大将风度
登录后才可评论.