个人资料
  • 博客访问:
正文

关键的一口

(2006-02-06 11:26:18) 下一个

上一次我带ANNACOSTCO买东西,正赶上人家发送试尝的桔汁,我就给了ANNA一小杯。她拿了杯子就想走,我怕她边走边喝会洒,就告诉她喝光了我们再走,我会等她。

她喝了一大半之后突然仰脸很急地对我说:“MommyI will have to go to the bathroom right away if I finish this cup

我一听赶紧接过杯子,问她:“Do you need to go to the bathroom now

Anna“No I don’t need to go to the bathroom if I don’t have to finish this

Me“Are you sureMommy will take you there if you need to go

Anna“I am sure

我把她剩的那一口桔汁喝干,便忍不住地轻笑起来。想这小小的人儿用了这么多脑筋来摆脱这一口桔汁,而且她那副认真的样子好像这件事是尽人皆知的道理一样。

Anna“Mommywhy are you laughingIt is not funny

 

Me“OhI am sorry. I just couldn’t help it.  It is a little funny to me.”

 

Anna“ReallyWhat’s so funny?” Puzzled face

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.