个人资料
  • 博客访问:
正文

【我站在那个夏天之外】英译 by 点点

(2015-12-18 19:52:42) 下一个

 

 

 

 

【我站在那个夏天之外】
                      

Standing away from that summer
I see wind wiping tears off the flowers
Raining was that summer night
Lingering upon the lakes and mountains of my memories

Standing away from that summer rain
I see melancholy on your fair face
Like a touch of rouge in the ink painting
You looked stunning, yet so lonely

And, I stand away from your longing
Time passing me like mist passing clouds
Memories as brilliant as sunset in that summer sky, 
over you, like an umbrella

                     翻译/点点

 

 

【我站在那个夏天之外】   石蝶

我站在那个夏天之外 
看风拭花的泪眼
那幕夏夜的烟雨
依旧萦绕着记忆的湖山

我站在那幕烟雨之外
看妳美丽中的哀婉
妳如水墨卷上的一抹胭脂
美丽至极到孤单

如今,我站在妳的思念之外
云烟中韶华过眼
我灿若流霞的回忆
总在为有妳的那个夏天  遮伞

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.