个人资料
最新文章
文章分类
归档
最新评论
正文

Look at Pelosi

(2010-03-31 12:49:28) 下一个
早晨上班的时候,听NPR News,然后,就听到了这个。

Health Care Overhaul Boosts Pelosi\'s Clout

上一周,8马同学signed the health care bill into law。欢欣鼓舞之余,8马同学打扫旧战场,审视新人类;指点江山,激扬文字,第一个被他拎出来,并遭到其热情表扬的就是congresswoman Nancy Pelosi。

8马同学gave a lot of the credit for passing the legislation to Nancy Pelosi,他说:

One of the best speakers the House of Representatives has ever had, Speaker Nancy Pelosi.

不同的人,对这个Healthcare overhaul bill,对Pelosi,可能都有不同的感想,或者,根本没感想。这不是我想讨论的话题,但是,当我饶有趣味地听完了整段新闻,心里倒是蛮感慨的。

在被人追问,对president calling her one of the most effective House speakers in history的感想的时候,Pelosi说:

I knew I came here to vote for health care for all Americans. That has been a pillar of who I am and who we are as Democrats, but I didn’t think I would be leading the way as Speaker of the House, that’s for sure. But let me give credit where it is due: the president of the United States. Without the leadership of President Obama, we would not where we are today.

Pelosi的这段话,可以分解成三层意思:

1. 我是一个高尚的人,有理想的人,脱离了低级趣味,为美国人民的终生福利而努力奋斗的人;
2. 我是一个谦虚的人;
3. 就象要感谢人民感谢党,放在这儿,人Pelosi说,光荣属于Obama。

Nnd,我被感动了,我被Pelosi没有一句废话,没有一个字多余的表扬和自我表扬感动了。

听完这一段,突发奇想:如果不是Pelosi,是Hillary,如果Hillary在Pelosi的位置,故事的结果会怎样?Health care bill会通过吗?她们的big boss又会怎样样评价?说到底,谁是大赢家?

这是一个没有意义的假设,因为不可能,所以就有无限的可能。但是,我始终还是相信,性格决定命运。

I really learned something from Pelosi.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
gaogaoxingxing06 回复 悄悄话 Nod nod
登录后才可评论.