秀山

多思不若养志, 多言不若守静, 多才不若蓄德.
个人资料
  • 博客访问:
正文

席琳.狄昂(Celine Dion)白金精选

(2011-07-23 11:39:16) 下一个

The summer of 1997 was a lonely but memorable summer for me. I was in Shanghai by myself. One thing I remembered was that I started listening music to kill time. My Heart Will Go On was one of the songs I listened during that time. Sometimes I just listened the songs again and again for a whole night. I have to admit that good songs really touch our souls. Some songs made me feel happy and some made me cry. Some made me want to dance and some made me feel sad.... Believe or not, I noted that the songs and feelings I had at that time always connect me to the life of that time when I listen them now.

I still so much like those songs after so many years. Sad, lonely, happy, or momentarily excited, whatever feelings the songs brought to me make me feel that was me!

Here we go! Celine Dion, my favorite singer.



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
秀山 回复 悄悄话 席琳·狄昂(Celine Dion)简介



席琳·狄昂(Celine Dion),1968年3月30日生於加拿大魁北克省,是最著名的法語和英語流行女歌手,有流行天后之稱。她获得过5次葛莱美奖、12次世界音乐奖、7次美国音乐奖、7次美国告示牌、21次朱諾獎和39次Félix Award音乐奖。席琳也被世界媒體譽為90年代至今的跨世紀天后歌手之一。2008年5月22日席琳·狄昂在巴黎接受法國總統薩科齊親自頒發的Legion d'Honneur騎士勳章。作為全球最暢銷的女歌手,席琳·狄昂在全球的專輯銷量已经超過了2億張。

Celine Dion 是同时代女歌手中首位获得奥斯卡奖的,也是同时代歌手中唯一一位拥有两首奥斯卡歌曲的艺人。

Celine 的名字来自母亲怀孕的时候唱的一首歌。Celine Dion 五岁的时候就因为在父母开的钢琴酒吧里唱歌而得到了兄弟姐妹们的喜爱和欣赏。在1994年的《People》杂志专访Celine的时候,她说,“我想念我的家庭和我的家人,我从不后悔我没有拥有一个很好的少年回忆,因为那时候我就有一个梦想:我想成为一名巨星。”

Celine Dion 十八岁的时候,她在电视上看到了Michael Jackson的表演,她对René Angéli表示希望成为像他那样的明星。经过多年不懈的努力, 她成功了. 她创下了太多第一.

生活里的 Celine Dion 衣着朴素, 行事低调, 极少因为争议而出现在媒体的聚光灯下。她说,“我的事业,我的工作,不是去评判人们,不是去伤害人们……我只是想通过我的音乐进入人们的生活.”
登录后才可评论.