个人资料
正文

On Himself

(2016-02-20 12:06:56) 下一个

这个也存一份在这里,不能只留在微信里。

杨绛翻译兰德的诗《On Himself》

 On Himself

         Walter Savage Landor (1775C1864)

I STROVE with none, for none was worth my strife;

Nature I lov’d, and next to Nature, Art;

I warm’d both hands before the fire of life;

It sinks, and I am ready to depart.

我和谁都不争,和谁争我都不屑;我爱大自然,其次就是艺术;我双手烤着生命之火取暖;火萎了,我也准备走了。” - 杨绛

我的诗经版的:

世事纷攘,无值我争

天地草木,我之所爱

丝竹丹青,亦我所钟

生之火焰,暖我双手

待火奄息,魂魄归兮

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.