探朦胧 索朦胧

秦照的朦胧诗,探索诗。始建于2008。11。26。
个人资料
  • 博客访问:
归档
正文

夏天的高度

(2019-06-21 11:45:54) 下一个

夏天的高度

 

你用风盖楼,大概可以盖到十三层

我用云彩盖楼,一定超过五十层,或者一千层

但是我还是喜欢土地,我恐高,我住底层

 

我还是最喜欢坐在沙滩上,用好酒盖楼,为此

我特意买来真酒,很容易上头的那种

趁着酒劲,我可以盖很高很高的楼

盖到天涯海角,盖到你的脚底下

 

你不许赖皮,不许打滴滴,不许坐飞机和高铁

也不许租火箭,不许斜着眼睛看我

那么我一定追得上你的

 

咱们身上的遮体布不许超过两块,我保证

不偷偷摸摸地看你

咱们不许光吃青菜水果,不许只喝七喜嗨

你必须习惯烤肉的烟味

游艇太小,没劲

我带你坐九仙人的酒葫芦上

漂洋过海,飞山走石

然后翻个跟头三十二万四千里

 

风呢?云呢?酒呢?

小的们呢?师兄们呢?

师傅呢?

 

到哪里啦,咱们?

啥?还没出手心?

那,咱们接着蹦!翻!越!

飞!

飘!

穿!

 

夏天,高到晕!

昏!

变!

 

秦照于2019/6/21.---

[In 2019, the June solstice is Friday, June 21, at 11:54 A.M. EDT. This date marks the official beginning of summer in the Northern Hemisphere, occurring when Earth arrives at the point in its orbit where the North Pole is at its maximum tilt (about 23.5 degrees) toward the Sun, causing the longest day and shortest night of the calendar year. By longest “day,” we mean the longest period of sunlight. At the June solstice, the Northern Hemisphere receives sunlight at the most direct angle for the year.]

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.