个人资料
正文

每日一篇新概念 -- 第二册第二十五课(9月30日作业)

(2008-09-30 20:57:33) 下一个

前些日曾有一个网友跟贴说“乡音亲切”,我追问是哪部分乡音,答曰“90%中国乡音”。于是我又追着问了下去,可惜等我回去找答案时那个跟贴已经被删掉了(版主一定是出于好意,怕我抗不住过于严厉的批评)。刚开始读新概念时,我还自以为自己的英语只有50-70%的中国口音,可是一个月读下来,才明白那位网友的90%说还是客气呢。

讲这个全然不是矫情,而是真情实感。我现在一方面痛苦:经过一段努力,自我评价(感觉)不升反降;另一方面又看到更多的希望:只有清醒意识到问题的存在,才有可能去寻找解决方案,并进而解决问题。

比较下来,觉得还是王洛勇先生的方法更见效率、省时间。特在此感谢走马读人朋友提供的信息!我在前面用记号记原声朗读的升降重音等的办法有效果,而且对我本人有其独特的效果和长远价值,但较费时间。

对了,北京一号是九月的第一天开始这个“越野”项目的,今天是九月的最后一天。所有出声不出声地一起跑着的队友们,让我们为自己鼓掌!

Lesson 25 Do the English speak English?



I arrived in London at last. The railway station was big, black and dark. I did not know the way to my hotel, so I asked a porter. I not only spoke English very carefully, but very clearly as well. The porter, however, could not understand me. I repeated my question several times and at last he understood. He answered me, but he spoke neither slowly nor clearly. 'I am a foreigner,' I said. Then he spoke slowly, but I could not understand him. My teacher never spoke English like that! The porter and I looked at each other and smiled. Then he said something and I understood it. 'You'll soon learn English!' he said. I wonder. In England, each man speaks a different language. The English understand each other, but I don't understand them! Do they speak English?

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.