个人资料
正文

利武人之贞---learn from the army men

(2009-08-02 08:40:09) 下一个
Aug.1, my memories carried me back to China.
I dreamed to become a Navy soldier as a boy.
I had experiences to offer my art service at a division of the Navy and a military command of the PLA when I was a high school graduate.
On a Army Day, I was happy to be invited to eat a nice dinner at the barracks.
Unforgetable one was at an Aug.1 lake, I was exhausted in swimming while my co-workers were already landed, they may or may not aware my jeopardy. In that time my endurance was relatively high, I recited;
Be resolute,
fear no sacrifice,
surmount every difficulty
to win victory.
With this weapon, I survived. If I would have been panic, you would have not hear this story now.

On this day again, I started to write my book on word study. I plan to send my proposal to a publishing house in 2 monthes. Coincidentally, this publishing house is associated with the PLA.

8月1日,我的记忆带我回到中国。
小时候,我梦想成为一名海军士兵。高中毕业时, 有一次我终于能用画笔为一个海军
师和军区服务. 在建军节,我很高兴被邀请吃一个丰盛的兵营晚餐,观看一个舞剧,
这个席位是政委让我的。
难忘的一次在“ 8.1 ”湖,我感到气力用尽,而我游泳的同事已经上岸,他们可
能不知道我的危险。当时我的耐力较高,我念着:
“下定决心,不怕牺牲,排除万难,去争取胜利。 “
有了这个精神武器,我脱离了险境。如果我恐慌了,你不会听到这个故事吧。
又是在这一天,我开始了写有关文字研究的书。打算把大纲 在2个月送交。巧的是,
这个出版社与解放军有关。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.